علمی فناوری 23:33 - 31 تیر 1393
یک روبات شگفت انگیز کاربران را قادر به انجام امور باور نکردنی با دستانشان می‌کند.

روباتی که به دستتان قدرت باور نکردنی می‌بخشد





به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دانشگاه MIT به تازگی یک روبات منحصر به فرد تولید کرده‌اند که به مچ دست فرد کاربر متصل می‌شود و دو انگشت روبوتیک اضافه در اختیار فرد قرار می‌دهد. گفتنی است، فرد کاربر پوشنده‌ی این روبات با 7 انگشت می‌تواند کارهای متنوعی مانند نگه داشتن لیوان و هم زدن محتویات درون آن با یک دست به طور همزمان را انجام دهد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند کارشناسان سازنده این روبات از آن به عنوان یک نوآوری در مچ بند‌های روبوتیک نسل آینده نام برده‌اند. این انگشت‌های اضافه در دو طرف دست در کنار انگشت شست و انگشت کوچک قرار می‌گیرند و به فرد توانایی حرکات پیچیده توسط انگشتان دست را می‌دهند.

 

کارشناسان امیدوار هستند در آینده با توسعه در این روبات افراد کاربر قادر به انجام کارهای بسیار پیچیده مانند نواختن موسیقی شوند. در حال حاضر این روبات با نصب یک نرم افزار ویژه و توانایی برقراری ارتباط با رایانه می‌تواند به طور هماهنگ با سایر انگشتان طبیعی دست فرد حرکت نماید.

 

2014

 


4302130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متولدین ۲ مهر ۹۶ تا ۲ مهر ۹۷ می‌توانند نسبت به ثبت نام در پایه اول خود اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران، از آغاز ثبت نام اعطای وام به کسب و کار‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است