استانی 12:04 - 28 فروردین 1393
تولیت مسجد مقدس جمکران:
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که کمیته امداد از برکات امام خمینی(ره) برای کشور است، گفت: ان‌شاءالله تمام خدمات کمیته امداد خالصانه و دارای پاداش والا باشد.

کمیته امداد از برکات امام خمینی(ره) برای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در دیدار سرپرست و مدیران کمیته امداد امام خمینی‌ با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) گفت: عظمت انقلاب، نظام و خون شهدا مرهون برکات امام است و باید بگوییم ما هر چه داریم از امام است.

وی افزود: تأسیس کمیته امداد امام خمینی و دستاوردهای این نهاد مقدس برای نظام و جامعه از جمله برکات امام خمینی(ره) برای این کشور بوده و هست.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به وضعیت یکی از کشورهای شمال غرب اروپا اظهار داشت: زمانی 300 پناهنده به این کشور وارد شدند و دولتشان سقوط کرد، این در حالی است که نظام اسلامی و کشور ما در شرایطی که میلیون‏ها مهاجر وارد آن شده‌اند نه تنها به مشکلی برنخورده، بلکه در حد مقدور به آنها کمک و خدمت نیز کرده است و تمام این خدمات جزو عوامل مؤثر در بقای نظام بوده است و این درست برعکس آن معادله‌ای است که در غرب مادی‌گرا بود.

رحیمیان با بیان اینکه نقش اساسی برای حفظ انقلاب را قشر مستضعف و پابرهنه  جامعه ایفا کردند تصریح کرد: در بنیاد شهید بررسی روی خانواده‌های شهدا صورت گرفت که در این بررسی مشخص شد 97 درصد شهدا متعلق به قشر مستضعف جامعه هستند و سه درصد آنان از اقشار متوسط به بالا هستند  که همان سه درصد هم از بچه‌های متدینی بودند که نظیر اصحاب کهف از آن فضای خانوادگی دور شدند و به شهدای دیگر پیوستند.

وی ادامه داد: این مطالب نشان می‌دهد قشری که بار اصلی نظام و انقلاب را تاکنون بر دوش داشته و با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را به نظام اسلامی هدیه کرده است همین قشر ضعیف جامعه هستند که شما هم در کمیته امداد امام خمینی به آنها خدمت می‌کنید.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خدمت به ضعفا و نیازمندان دارای بعد معنوی و اجر اخروی است و روایات بسیاری نیز در این زمینه وارد شده است ابراز داشت: در روایتی آمده است که اگر شما حاجتی از برادر دینیتان را برطرف کنید ثواب آن همانند کسی است که 9 هزار سال خداوند را عبادت کند در حالی که شب‌ها را تا صبح ایستاده و دعا می‌کند و روزها را روزه گرفته است.

رحیمیان با اشاره به اینکه خدمت به خلق و مردم دو گونه است، افزود: یک خدمت با منت و وهن طرف مقابل صورت می‌گیرد و موجب فروریختن عزت مؤمن می‌شود که این امر بسیار ناپسند است و خدمت دیگر، به گونه‌ای است که نه تنها سبب وهن و ریختن عزت مؤمن نمی‌شود بلکه آبروی فرد را نیز حفظ می‌کند که این خدمت خالصانه و با قصد قربت است و ثواب بسیاری دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ان‌شاءالله تمام خدمات کمیته امداد خالصانه و دارای پاداش والا باشد گفت: ما تمام این خدمات را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و باید تلاش کنیم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.


3504512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است