علمی فناوری 09:26 - 27 مهر 1399
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با تولید تجهیزات الکتروریسندگی خودکار، امکان تولید الیاف صاف، متخلخل، هسته‌ای پوسته‌ای و نانوالیاف چندجزئی را در کشور فراهم کرده و توانستند طیف وسیعی از نانوالیاف را به بازار عرضه ‌کنند.

امکان تولید طیف وسیعی از نانوالیاف با دستگاه الکتروریسندگی ایران‌ساخت فراهم شد

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور پیشرو در زمینه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی تمام‌خودکار الکتروریسی، خطوط نیمه‌صنعتی و صنعتی تولید انبوه نانوالیاف پلیمری، سرامیکی و کامپوزیتی در ایران و منطقه خاورمیانه را عرضه می‌کند.

انعطاف در طراحی، سهولت در به‌کارگیری، وسعت تجهیزات جانبی ارائه‌شده، کنترل بسیار دقیق به‌همراه دامنه بالای تغییرات در نظر گرفته شده برای پارامترهای الکتروریسی و نیز امکان اعمال تغییرات مختلف در شرایط عملیاتی، فرآیندی و محیطی بر اساس نیاز مشتریان و کاربران از جمله مزیت‌های ادوات الکتروریسندگی این شرکت است.

از این تجهیزات می‌توان برای تولید طیف وسیعی از نانوالیاف، پلیمرهای طبیعی، سنتزی و همچنین نانوذرات پلیمری و سرامیکی استفاده کرد. همچنین می‌توان این تجهیزات را برای تولید بسترهای بی‌بافت از نانوالیاف، تولید نانوالیاف آرایش یافته، چند لایه‌های متشکل از نانوالیاف و نیز تولید پیوسته و یا ناپیوسته محصولات متشکل نانوالیاف استفاده کرد.

دستگاه‌های الکترویسی آزمایشگاهی تمام خودکار این شرکت قابلیت تولید دسته وسیعی از نانوالیاف پلیمرهای طبیعی، سنتزی و نانوذرات پلیمری، سرامیک را دارد، به‌طوری که در تمامی مدل‌های ارائه شده، به‌ دلیل طراحی یکپارچه نرم‌افزار رابط کاربری و به‌کارگیری تجهیزات مناسب، امکان تنظیم، تغییر و کنترل تمام متغیرهای فرایند پیش و حین انجام عملیات امکان‌پذیر است.

همچنین به‌دلیل طراحی مدولار و منعطف امکان اعمال هر گونه ویرایش در تجهیزات و ماژول‌های دستگاه بر اساس نیازمندی‌های کاربران فراهم شده است.

امکان بهره‌گیری از کاربرد دوگانه این دستگاه در استفاده به عنوان الکترواسپری، امکان به‌کارگیری آرایش‌های مختلف از ریسنده‌ها و جم‌کننده‌ها، بهره‌گیری از سامانه‌های ایمنی نظیر قفل درب ایمنی برای جلوگیری از شوک الکتریکی و نیز سامانه تخلیه ایمن برای تخلیه حلال‌های سمی و نانوالیاف معلق از جمله قابلیت‌های مشترک تجهیزات تولیدی این شرکت است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، نانوالیاف تولیدشده با این ادوات در حوزه‌هایی نظیر زیست‌فناوری، محیط‌زیست، پزشکی، دارو و بهداشت، تولید و ذخیره‌سازی انرژی کاربرد دارد.

انتهای پیام


10767971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است