فرهنگی‌هنری 10:46 - 26 دی 1396
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر را بزرگترین تجلی گفت‌وگو برشمرد.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، متن پیام سیدعباس صالحی به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به شرح زیر است:

«"مخاطب" در هنر امروز، "دیگری" همدلی است که با " اثر" به "گفت‌وگو" می‌نشیند.

فراتر رفتن از ارتباط یک‌سویه و تلاش برای دستیابی به مفاهمه‌ای مستمر میان اثر و مخاطب، اگر نگوییم غایت هنر امروز، بی تردید یکی از ویژگی‌های مهم آن است. اثر هنری به تعالی مخاطب یاری رسانده و مخاطب با درک و نقد اثر هنری زمینه تعالی آن را فراهم می‌سازد.

و اینجاست که "گفت‌وگو" میان اثر و مخاطب، دوگانه وحدت بخشی می‌آفریند که نمی‌توان مرزبندی و خط تمایزی واضح میان این دو کشید. اثر هنری، حاصل آمد و شدی مستمر و بی وقفه با همان "دیگری" فعال است که بر آستانش به تماشا نشسته و از همین منظر است که میان تمام هنرها، تئاتر بزرگترین تجلی "گفت‌وگو" می شود. چرا که در آن بی حضور مخاطب، اساسا اثر هنری پدید نمی‌آید.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، "جشن گفت‌وگوی تئاتر ایران" است، گفت‌وگویی که مقوم بنیان این هنر بوده و اکنون قرار بر این است در تمام سطوحش جاری شود و ابعادی گونه‌گون و نوبه‌نو بیابد.

گفت‌وگویی که در رگ‌های پیکر اثر هنری و مخاطب جریان داشته، آرام آرام راه خود را میان اهل هنر نیز پیدا کرده و انسانی می‌شود تا ما، تمامی دلدادگان هنر، به مدد اکسیر آن جانی تازه بگیریم و ردایی نو بر تن تمامی مناسباتی که میانمان جاری است بپوشانیم و این معجزه نمایش است.»

انتهای پیام 


9640091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» همسر شهید بدرالدین می گوید: سید با رزمندگانی به تعداد انگشتان دست، به جنگ با اسرائیل رفتند. در «خلده» و «جسر المطار» و الغبیری جلوی آنها ایستادند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» کتاب «گاو و فلفل» با نگاهی به سفر هفت طلبه جوان به هندوستان به قلم علی بهاری منتشر شد و در نمایشگاه کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» تازه ترین کتاب علی شعیبی با عنوان «سبزترین امام» با نگاهی به زندگی امام حسن(ع) و با تلاش پاسخ دادن به شبهات مطرح شده درباره ایشان از سوی نشر معارف منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» نمایشگاه «هفته فرهنگی فلسطین؛ 76 سال مقاومت در برابر اشغالگری» روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه در گالری فکه افتتاح می شود.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت بسیجی پاسدار «سید مهدی جلادتی» 27 اردیبهشت در مسجد میثم برگزار خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» تازه ترین اثر پروژه «تار و تاریخ » با عنوان «رَدِ سخن» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد و به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» معصومه سپهری نویسنده کتاب «مرد ابدی» در برنامه «به افق فلسطین» این کتاب را منبع خوبی برای ساخت ده ها فیلم سینمایی درباره شهید طهرانی مقدم است. این متن ها و روایات به قدر کافی جذاب هستند و باید سراغ فیلمنامه های اقتباسی برویم.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» روح الامینی معتقد است: هنرمند باید حواسش جمع باشد که تقویم حوادث جامعه نشود اما هر موضوعی که در جامعه باعث اصلاح و هدایت افراد شود، قطعاً می تواند سوژه ای برای هنرمند باشد تا در جامعه خود اثرگذار باشد، مسئله جمعیت هم از این دست سوژه ها است....
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی که در سال های گذشته از فضای جدی موسیقی فاصله گرفته به عضویت هیئت رئیسه انجمن وودبال درآمده است.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» خاطرات تفصیلی الیور استون کارگردان آثار مشهوری همچون جوخه و جی اف کیبا ترجمه ی کوروش جاهد، در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است