استانی 20:58 - 25 مهر 1397

آئین اربعین بایستی زمینه ارتقای دینی و اتحاد آفرینی را فراهم کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربان پور روز چهارشنبه در نشست خبری کمیته فرهنگی ستاد اربعین سال ۹۷ در اراک اظهار داشت: رویکرد این جلسه تبیین و پیام رسانی ستاد اربعین استان مرکزی به جمعیت مخاطب، زائرین و خدمت گزاران است.

وی افزود: این پیام رسانی از روش و طرق مختلف باید صورت بگیرد. یک بخش چهره به چهره مبلغین با زائرین، بخش دیگر هم از طریق رسانه های جمعی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اربعین انجام می شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی در سال جاری ادامه داد: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین تدابیر لازم برای خدمات فرهنگی در کنار دیگر خدمات پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال های گذشته اربعین بیشتر رویکرد فرهنگی به خود گرفته و هدف هم این است که رویکرد فرهنگی در این رابطه افزایش پیدا کند.

قربانپور خاطرنشان کرد: محصول نهایی این است که این همایش بزرگ، به تقویت ایمان، تحصیل معرفت دینی، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی در ما منتهی می شود و در حقیقت ما را با سیره و منش خاندان حضرات معصومین(ع) نزدیک می سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: همه خدمات و وظایف مقدمه‌ای است تا به این ارزش ها دست پیدا کنیم. راه دستیابی را بخشی رسانه‌ها تامین می‌کنند و بخشی مبلغین و مداحان انجام می‌دهند، نتیجه باید این باشد که ما ارتقای دینی پیدا کنیم.

قربانپور تصریح کرد: از جمله اهداف کلان این است که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت زنده بماند. اگر اربعین حسینی زنده است به زنده بودن فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت است. زنده نگه داشتن اصل ایثار و شهادت در حقیقت انتظار مهدویت است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین سال ۹۷ همچنین یادآور شد: حرمت و شأن اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید یک اصل باشد و در این برنامه حتما رعایت شود و از فعالیت و تبلیغ سیاسی و گروهی خودداری گردد و از هرگونه اسراف نیز پرهیز شود.

وی عنوان کرد: باید کمک کنیم تا پیام عاشورا و اربعین نهادینه شود و از هرگونه حرکت که موجب خدشه دار شدن اربعین شود خودداری کنیم.


9946078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است