بین‌الملل 14:20 - 05 بهمن 1393
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رویکرد ایران نسبت به مذاکرات توام با حسن نیت بوده و گزارش‌های آژانس نیز این مسئله را تایید می‌کند، اما متناسب با رفتار و عملکرد طرف مقابل واکنش مناسب و اقدام مقتضی را خواهیم داشت.

شمخانی:مذاکرات با ۱+۵ ,آزمون صداقت این کشورهاست
به گزارش عرش نیوزعلی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز یکشنبه با «داویت اوسو باشویلی»، رئیس مجلس گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.



شمخانی با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور، مقابله با تهدیدات مشترک مانند تروریسم و تسهیل مسیرهای حمل و نقل و انرژی را از جمله موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.



وی افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ آزمون صداقت این کشورها در پایبندی به مسیر مذاکره و لغو تمام تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.



شمخانی یادآور شد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاکرات توام با حسن نیت بوده و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این مساله را تایید می‌کند اما متناسب با رفتار و عملکرد طرف مقابل واکنش مناسب و اقدام مقتضی را خواهیم داشت.



دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: مسوولیت هرگونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی‌نتیجه بودن آن‌ها در گذشته نیز اثبات شده متوجه طرف مقابل خواهد بود.



شمخانی اولین قدم در مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی را قطع حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به آن‌ها دانست و افزود: عملکرد واقعی نیروهای موسوم به ائتلاف در عراق و سوریه نشان می‌دهد عزم جدی در این مسیر وجود ندارد.



داویت اوسو باشویلی، رئیس مجلس گرجستان در این دیدار با حمایت از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای سازنده و توافقی جامع که در آن حقوق ایران لحاظ شده باشد منجر شود.



وی با اشاره به موضوعات مختلف همکاری بر لزوم گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان تاکید کرد.

منبع:فارس

5696940
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی اتهاماتی که آلمان درخصوص حملات سایبری به روسیه می‌زند، برلین سفیر خود در مسکو را برای رایزنی‌های بیشتر فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین گفت: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس‌های امنیتی یمن جزئیات خنثی کردن عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را فاش کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کارشناسان اروپایی هشدار دادند افزایش اجاره‌ها و قیمت‌های بالای مسکن، خطر تبدیل‌شدن قاره سبز به یک میدان جنگ مهم را افزایش می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست تایید کرد نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود و تهدید حمله به رفح، مذاکرات را پیچیده کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای خبری آکسیوس افشا کرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا در همکاری با پلیس این کشور، معترضان هوادار فلسطین را شناسایی می‌کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ریاست اقلیم کردستان تاکید کرد سفر رئیس این اقلیم به ایران حامل این پیام است که اربیل تهدیدی برای ایران نخواهد بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک هفتاد فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی جولان سوریه و منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با تهدید‌های مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است