گوناگون 18:30 - 06 خرداد 1395
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان بر ضرورت تدوین برنامه منسجم در حوزه فرهنگ با استفاده از ظرفیت نخبگان حوزوی و اهالی فرهنگ تاکید کرد.

تدوین برنامه منسجم در حوزه فرهنگ با استفاده از ظرفیت نخبگان حوزوی ضروری است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار روسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری های سراسر کشور طی سخنانی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه فرهنگ با سایر حوزه‌ها از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی، اظهار کرد: نتایج اصلاح فرهنگ در سایر حوزه‌ها نمود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش فرهنگ نسبت به سایر بخش‌ها از وزن و تاثرگذاری بیشتری برخوردار است، افزود: تخریب و عقب گرد در مسائل فرهنگی حتی در زمینه مسائل نظامی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مکارم شیرازی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه ملت ایران، ادامه داد: چنین هجمه ای علیه اسلام در طول تاریخ، بی سابقه بوده است.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر پیامدهای شبیخون فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: تهی سازی فرهنگی هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی است و از این جهت خطری مهم برای امت اسلامی به شمار می رود.

وی برنامه ریزی منجسم توسط اهل فرهنگ و اندیشه و نخبگان را در راستای مقابله با این تهدید ضروری برشمرد و تصریح کرد: از ظرفیت های حوزه های علمیه در راستای تهیه این برنامه باید بهره گرفته شود.

مکارم شیرازی همچنین استفاده از ابزارها و رسانه های جمعی خصوصا صدا و سیما برای ترقی فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: اهمیت دادن به مساله نماز و حجاب و عفاف توسط مسئولان بسیار موثر و راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام


7927890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است