سیاسی 15:36 - 16 تیر 1399
پیام مقام معظم رهبری خطاب به «هنیه»/ تحلیل یک حقوقدان درباره امکان امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات/ آرزوی ارزانی ارز و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ تیر ایسنا

در صورت تشخیص روابط غیرقانونی، امکان بازبینی رای وجود دارد

به گزارش ایسنا، تحلیل یک حقوقدان درباره امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

هوشنگ پوربابایی گفت: اگر در مرحله صدور رای قطعی مشخص شود منشاء صدور آن روابط غیر قانونی است قانونگذار طرق فوق‌العاده‌ای را برای بازبینی پیش بینی کرده است.

وی همچنین در رابطه با این موضوع که آیا امکان بازبینی احکام صادره از سوی برخی قضات که در حال حاضر به اتهامات آنها رسیدگی می‌شود وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: در خصوص آقایان قاسم زاده و منصوری، مستحضرید که عمده فعالیتشان اساسا در دادسرا بوده و به عنوان بازپرس نسبت به موضوعی رسیدگی کردند و حالا یا قرار منع تعقیب و یا قرار مجرمیتی صادر کردند. بعد از رسیدگی تحقیقاتی که اینها انجام دادند، پرونده منتهی به قراری می‌شود که شامل موقوفی تعقیب، منع تعقیب و یا مجرمیت است.

آرزوی ارزانی ارز

بر اساس نرخ رسمی صرافان قیمت دلار به بالای ۲۱ هزار تومان، سکه به بالای ۱۰ میلیون تومان و هر گرم طلا به بالای ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. موضوعی که نگرانی های زیادی را در اقتصاد کشور ایجاد و پایین آمدن نرخ ارز و طلا را به یک آرزو بدل کرده است.

گزارش ایسنا در همین ارتباط با عنوان "آرزوی ارزانی ارز" هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

تک نرخی شدن ارز بهترین راهکار برای کنترل قیمت آن است

در همین رابطه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم  تک نرخی شدن ارز را مهمترین راهکار برای کنترل نرخ ارز عنوان کرد.

محمد باقری افزود: ما با محدودیت ارزی مواجه هستیم و نمی‌شود گفت این موضوع ربطی به تحریم ندارد. به هر حال برخی مسائل پیش آمده باعث شده با کمبود ارز مواجه شویم و به این شکل بازار ارز به هم ریخته است.

به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان رسیدگی و نام آن‌ها افشا شود

رییس قوه قضاییه هم با بیان اینکه بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تاکید کرد: هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان متخلف باید رسیدگی شود هم نام آن‌ها باید افشا شود.

نباید اجازه دهیم فضای مثبت روانی درباره ایران بسته شود

یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای مناسب برای مهار فشار آمریکا علیه منافع مان استفاده کنیم، گفت: اگر موفق شویم مانع تلاش های آمریکا شویم، چه ترامپ در آینده دوباره روی کار بیاید چه بایدن، آنها با تجربه سیاست شکست خورده در مقابله با ایران مواجه می شوند و در رابطه با ایران تجدیدنظر جدی انجام خواهند داد.

مهدی ذاکریان خاطرنشان کرد: پنجره مذاکره و فرصت گفت وگو نباید بسته شود به ویژه اینکه نباید اجازه دهیم فضای مثبت روانی درباره ایران در جهان محدود و بسته شود و تعامل با اروپا در چارچوب برجام یا به طور دو جانبه در این رابطه می تواند موثر باشد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

ایران هرگز از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نخواهد کرد

پیام مقام معظم رهبری خطاب به اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس هم از پرمخاطبهای امروز بود.

رهبر معظم انقلاب در این پیامشان خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران به حکم وظیفه دینی و انسانی خود هرگز از هیچ تلاشی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در راستای بازپس گیری حقوق خود و دفع شر رژیم صهیونیستی فروگذار نخواهد کرد.

برخی اخبار در ارتباط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

استفاده از ماسک عاملی بازدارنده از گسترش کرونا به شمار می‌رود

استفاده از ماسک وظیفه دینی افراد نسبت به دیگران است

ضرورت فعالیت بیشتر پویش‌های مردمی در مبارزه با کرونا

ماسک نزدن بی مسئولیتی در قبال جامعه است

مسئولان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام باشند

انتهای پیام


10606028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است