سیاسی 22:00 - 13 اسفند 1399
ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای از مهمترین اخبار جلسه علنی نوبت عصر و شب امروز ( چهارشنبه) سیزدهم اسفند ۱۳۹۹ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

تصمیمات بودجه‌ای مجلس/۱۵/

به گزارش ایسنا،‌ مجلس از یکشنبه هفته گذشته کار بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را شروع کرده است و پس از اتمام بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه و تعیین سقف درآمدها، وارد بررسی بخش هزینه‌ای این لایحه شد.

در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای کلیه شرکتها و صندوقهای بیمه و دستگاههای اجرائی را مکلف کردند اطلاعات بیمه شدگان خود را به صورت برخط ارسال و به روزرسانی کنند و ابزارهای الکترونیکی را جایگزین دفترچه کنند.

همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها را مکلف کردند تمامی حمایتها و کمکهای خود از اقشار آسیب پذیر را به تفکیک شماره(کد)ملی فرد دریافت کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت کنند. 

در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای، نمایندگان مجلس مصوبه‌ای را در راستای حمایت از هزینه های درمان ناباروری در سال آینده به تصویب رساندند.

در مصوبه‌ای دیگر سازمان غذا و دارو مکلف شد ساز و کاری را فراهم کند که اصالت کلیه اقلام دارویی و تجهیزات مصرف پزشکی با استفاده از سامانه کنترل اصالت و رهگیری دارو قابل پایش و نظارت باشد.

همچنین نمایندگان مجلس وزارت بهداشت را مکلف کردند کلیه خدمات سلامت را با ایجاد دفترچه الکترونیک یکپارچه سازی کنند.

با تصویب مجلس نیز بانک مرکزی ملزم به اتصال و برقراری و تبادل اطلاعات برخط سامانه های مرتبط به منظور شفاف سازی در تخصیص ارز دولتی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی شد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان به وزارت ارتباطات مجوز دادند که ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری انجام طرحهای دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی و تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اینترنت روستایی اختصاص دهد.

در مصوبه ای دیگر هم به وزارت نفت اجازه داده شد تا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سرمایه گذاری جهت کاهش مصرف انرژی و حمایت از طرح های جایگزینی خودروی فرسوده اختصاص دهد.

نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار مورد نیاز اتمام طرحهای عمرانی ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتند.

براساس آن، بانکهای عامل مکلفند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اتمام طرحهای عمرانی(با اولویت پروژه های نیمه تمام بالای هشتاد درصد(%۸۰) پیشرفت و پیشرانهای منطقه ای مناطق کم برخوردار) در سقف دو هزار میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۲) ریال بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب ماده ۵۶ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با اصلاحات و الحاقات بعدی اقدام نمایند. اعتبار مذکور باید برای عملیات اجرایی و در قالب صورت وضعیتهای تنظیمی مربوط سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.

با موافقت نمایندگان براساس آن به شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی، اجازه داده می شود تا یک درصد(%۱) از سود ویژه خود (غیر از سود سهم دولت و مالیات) را در چهارچوب قوانین برای رفع محرومیت با اولویت استانهای محروم و مناطق محروم استان هایی که واحد آنها در آن استقرار دارند سرمایه گذاری و هزینه نمایند.

نمایندگان ضمن تعیین تمهیداتی برای تکمیل طرحهای عمرانی جدید، نیمه تمام و آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری، به نهادهای عمومی غیردولتی اجازه دادند تا سقف صددرصد در شرکتهای سهامی خاص و یا عام پروژه و یا صندوق پروژه بخش های زیربنایی و طرحهای تملک دارائی های سرمایه ای، تولیدی ، صنعتی و کشاورزی، سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

حکم مربوط به جابجایی بخشی از کارکنان دستگاههای اجرائی هم با تصویب نمایندگان از متن لایحه بودجه حذف شد.

همچنین مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد که وزارت امور اقتصادی و دارایی، صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را حداکثر تا پایان شهریورماه سال بعد به مبادی ذیربط ارسال می‌کند.

در ادامه بررسی های مربوط به بودجه،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کردند اعتبار لازم برای تولید برنامه جهت فرهنگسازی و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را از محل هزینه کرد یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه های اجرائی را در اختیار صداوسیما قرار دهد.

در مصوبه‌ای دیگر، دیوان محاسبات کشور موظف شد تا سه ماه یک بار گزارشی از اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری(پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا(شامل:  تعداد کارکنان، میزان کل مبلغ پرداختی بابت حقوق و مزایای کارکنان و میزان کل مبلغ مالیات پرداختی بابت مالیات بر حقوق و مزایای کارکنان) به صورت عمومی منتشر کند.

همچنین با موافقت نمایندگان، تمامی دستگاههای اجرائی که هرگونه مستمری یا کمک هزینه معیشت پرداخت می‌کنند مکلف شدند که فهرست افراد تحت پوشش را همراه با مبلغ، برای پرداخت به صورت ماهانه به خزانه‌داری کل کشور اعلام کنند.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند پس از پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته، پرداخت اعتبارات ردیف های بنیه دفاعی را در اولویت قرار دهد. 

در جلسه علنی نوبت سوم امشب،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند در چارچوب الزامات شورای عالی فضای مجازی و نظارت راهبردی مرکز ملی فضای مجازی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحت نظارت مرکز ملی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را اجرا کند.

در مصوبه‌ای دیگر هم وزارتخانه های نفت و کشور موظف شد امکان احداث جایگاه‌ها و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع در ناوگان حمل و نقل را به کمک بخش خصوصی و عمومی تا سقف ۲ میلیون تن در سال فراهم کنند.

در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای با تخصیص اعتبار برای تکمیل، تجهیز و آماده سازی سالن های فرهنگی، ورزشی و امدادی بسیج موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد یک نماینده مجلس از برنامه حذف دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی

مالکی: آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال ایجاد مشکلات جدیدی برای ایران است

آزادی خواه: یارانه بسیاری از نیازمندان پرداخت نمی شود

احمدی بی‌غش: مجلس مدیریت مدبرانه می‌خواهد

روح الامینی: کسری پرداختی در حقوق و مزایای پرسنل دستگاه سلامت ۲۰ هزار میلیارد تومان است

***

علی کریمی فیروزجائی، عضو هیات رییسه مجلس هم در جلسه علنی امروز بیانیه ۲۲۱ نفر از نمایندگان مجلس به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف هم با به صدا در آوردن زنگ پایان جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: جلسه علنی بعدی بررسی بودجه شنبه هفته بعد ۱۶ اسفندماه ساعت ۷:۴۵ صبح برگزار خواهد شد و کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ نیز فردا پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه جلسه خواهد داشت.

انتهای پیام


10976516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از دیپلماتهای وزارت خارجه با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناصر کنعانی به ادعا‌های مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشور‌های گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی درباره ایران واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار حق‌طلب با تاکید بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای کشور در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به این مراکز، گفت: تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع تشخیص مصلحت نظام بند (ب) ماده ۳ لایحه برنامه هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را با اصلاحات بعمل آمده به مصلحت ندانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: برنامه عملیاتی تحقق ‌شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیأت وزیران رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت که قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها به صراحت گفته شد که تصمیم ایران برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی قطعی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازجمعه این هفته تهران، ۳۱ فروردین ماه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سلیمانی گفت: در آینده نزدیک، شاهد ارائه تجهیزات جدیدی برای ارتقای توان رزم به نیروی زمینی ارتش خواهیم بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی جمعه‌های خشم و حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق این هفته هم برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است