استانی 19:33 - 06 مرداد 1396
با ارتقا کیفیت و افزایش عمر روسازی؛
اردبیل – رئیس سازمان نظام مهندسی استان اردبیل گفت: براساس برآورد کارشناسان در صورت ارتقا کیفی آسفالت و افزایش عمر روسازی، سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت کشور صرفه جویی می‌شود.

سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های آسفالت صرفه جویی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نظام مهندسی اردبیل، میرمحمد سیدهاشمی در همایش تخصصی قیر و آسفالت در اردبیل اضافه کرد: هرسال بیش از ۶۰۰ میلیون تن آسفالت در کشور مصرف می شود که هزینه زیادی را به اقتصاد تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه وزارت راه سالانه حدود شش هزار میلیارد تومان آسفالت خریداری می کند، متذکر شد: این ارقام با توجه به نیاز روبه رشد جامعه هر ساله بیشتر می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به افزایش حمل و نقل درون شهری و برون شهری متذکر شد: این مساله موجب ایجاد فشار بیشتر بر جاده ها و معابر می شود که در پی آن تقاضا برای استفاده از آسفالت مبتنی بر تکنولوزی روز و توانمند افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این نیاز کارشناسان آسفالت را ملزم می کند از تکنولوژی جدید از جمله تکنولوژی نانو آسفالت پلیمری و... استفاده کرده و به سمت آسفالت مقرون به صرفه با آلایندگی و مدیریت اجرایی کمتر سوق یابند.

سیدهاشمی در این راستا ورود سازمان نظام مهندسی به پروژه های آسفالت را ضروری و موجب ارتقاء کیفیت آسفالت و افزایش عمر پروژه ها دانست و بیان داشت: سازمان نظام مهندسی این ظرفیت و توانائی را دارد تا به عنوان ناظر عالیه، شهرداری ها را کمک کند.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای جامع از سو نظام مهندسی اردبیل برای ارتقا کیفی و عمر آسفالت متذکر شد: با توجه به خرابی آسفالت معابر در زمستان سال گذشته، با دعوت معاونت عمرانی شهرداری اردبیل سازمان نظام مهندسی به عنوان جامعه تخصصی به این موضوع ورود و توانست راه کارهای جامعی را در این خصوص ارائه دهد.

سیدهاشمی ادامه داد: این سازمان به عنوان جامعه ای متشکل از اساتید مجرب و متخصص در حوزه آسفالت و ارتباطی با کارشناسان و متخصصان کشوری، این ظرفیت و توانائی را دارد تا به عنوان ناظر عالیه به کمک شهرداری برود که این مساله ضمن ایجاد اشتغال برای مهندسین، موجب ارتقاء کیفیت و افزایش عمر آسفالت و کاهش هزینه خواهد شد.


9302160
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است