اجتماعی 13:38 - 09 مهر 1393

فرارو- فستیوال سالانه گیاه خواران تایلند که هر ساله در شهر "پوکت" تایلند برگزار می شود به علت اجرای مراسم عجیبی که جزء آیین رسمی این فستیوال به شمار می رود به شدت مورد توجه رسانه ها و اعتراض بسیاری از تایلندی ها قرارگرفته است.


به گزارش فرارو، جشنواره گیاه‌خواری در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به مدت 9 روز در شهر پوکت در کشور تایلند برگزار می شود. این تاریخ بر اساس تقویم قمری چینی برنامه ریزی شده است. گروه ها و معابد مختلفی در این جشنواره شرکت دارند. از دیگر برنامه های این جشنواره می توان به راه رفتن روی ذغال سنگ های داغ و برگزاری آیین های وِیژه اشاره کرد.


گیاه خواران هر ساله این مراسم را فرصتی مناسب برای تمرین و تبلیغ آیین مذهبی و اعتقادات خود در نظر می گیرند و براساس قوانین این فستیوال افرادی که برای اولین بار خواستار ورود به این جشنواره باشند بایستی 10 روز فقط گیاه خواری کنند تا به پاکیزگی درونی و شایستگی معنوی رسیده و بتوانند به این گروه بپیوندند.


دلیل به وجود آمدن جشنواره گیاه‌خواری به حادثه ای برمی گردد که در سال 1825 میلادی رخ داده است. گفته می شود، فرمانداری جزیره پوکت به منطقه کاتو (Kathu) منتقل شد و آن منطقه به طور کلی با جنگل پوشیده شد. همین مساله باعث شد تب مالاریا در آن منطقه باعث بیماری بسیاری از معدن داران و معدن چی های چینی که برای کار در معادن قلع به آنجا آمده بودند، شد. تقریبا همه جمعیت آنجا به تدریج دچار این بیماری شد و همه مجبور شدند تا فقط از غذاهای گیاهی استفاده کنند. همین رژیم غذایی گیاهی باعث از بین رفتن تدریجی بیماری شد. اعتقادات مذهبی مردم اهالی آنجا بر این استوار بود که این رژیم گیاهخواری باعث ناپدید شدن بیماری شده است. همین اعتقاد آغازگر جشنواره گیاهخواری در پوکت شد.


در این جشنواره علاوه بر گیاه خواری، مراسم دیگری نیز برگزار می شود. از جمله این مراسم می توان به حمام در روغن داغ، راه رفتن روی آتش و بالا رفتن از نردبانی از تیغ های برنده اشاره کرد. 


در جشنواره گیاه‌خواری علاوه بر اینها باید به نمایش قدرت مافوق طبیعی که که نوعی خودشکنجه گری به شمار می رود نیز اشاره کرد. این نوع شکنجه ها به اعتقاد مردم تایلند، شیاطین و نیروهای شیطانی را از وجود انسان ها دور و بیرون می کنند. آنها اعتقاد دارند با این شکنجه ها می توانند بیشتر به خدا نزدیک شوند. 


هر ساله در زمان برگزاری این مراسم هزاران نفر از شهرهای دور و نزدیک برای تماشای این مراسم به شهر پوکت سفر می کنند اما بسیاری از تایلندی ها نسبت به اجرای این نمایش های دلخراش در ملاءعام اعتراض کرده اند.


عکس های اسوشیتدپرس، گتی ایمیج و رویترز از این فستیوال دلخراش خیابانی را در زیر می‌بینید. گفتنی است دیدن این عکس ها ممکن است برای برخی بیش از اندازه دلخراش باشد.



















































4848353
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» بی بی سی فارسی تلاش زیادی کرده تا در گفت وگو با یاسین رامین و همسرش مهناز افشار، این مجرم محکوم به حبس در پرونده اختلاس از جمعیت هلال احمر را در افکار عمومی تبرئه کند؛ بر این اساس 24 صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه یاسین رامین توسط تسنیم منت...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» پلیس در مورد پوشاندن یک زن با پتو در طرح نور توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» بوتولیسم یک بیماری خطرناک است که توسط نوعی باکتری ایجاد می شود؛ این باکتری می تواند از طریق برخی مواد غذایی منتقل شود؛ علیرغم راهکارهای ساده ای که برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد سال گذشته 227 نفر در کشور به بوتولیسم مبتلا شده اند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون فنی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به سلامتی و ایمنی خون های اهدایی در کشور گفت: به دلیل سالمندی جمعیت، اهدای خون در گروه های سنی بالای 40 سال، روند افزایشی دارد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» هفته روابط عمومی و ارتباطات بهانه ای است که هر سال به مسئولین یادآوری می کند که بخشی از ظهور و بروز عملکرد آنها و مجموعه تحت مدیریت شان مرهون تلاش کسانی است که مجاهدانه و ایثارگرانه در روابط عمومی مشغول فعالیت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تولید 70 درصد تجهیزات انتقال خون در کشور خبر داد و گفت: میزان تولید پلاسما از 180 هزار لیتر در سال گذشته به 300 هزار لیتر در سال جاری رسیده است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به اینکه 31 اردیبهشت آخرین فرصت سنجش سلامت کلاس اولی ها است، گفت:تأخیر در سنجش سلامت دانش آموزان باعث دیر رسیدن کتاب های درسی به دست دانش آموزان در روز اول مهر می شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص فرآیند ایمن سازی ساختمان های ناایمن بنیاد درباره روند ایمن سازی ساختمان های ناایمن متعلق به بنیاد گفت: شهرداری تهران هر کدام از ساختمان های بنیاد را اعلام کند ما نیز اقدام به ایمن سازی می کنیم.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مراکز درمانی مدینه منوره جمعیت هلال احمر از راه اندازی 3 درمانگاه جمعیت هلال احمر در مدینه برای خدمات دهی به زائران حج 1403 خبر داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس راهنمایی رانندگی فراجا با بیان اینکه متاسفانه هنوز "استحکام بدنه خودرو جزو استانداردهای اجباری نیست" گفت: تنها راه اثبات این موضوع که آیا ورقه استفاده شده در بدنه خودروها ایمنی لازم و کافی را دارند یا نه، راه اندازی مرکز آزمون تصا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است