اجتماعی 16:11 - 11 آذر 1398
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبرداد
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به استقرار ۱۶ درصد جمعیت کل کشور در استان تهران گفت: مساحت استان تهران تنها یک درصد از مساحت کل کشور را در برمی‌گیرد.

استقرار ۱۶ درصد جمعیت کشور در استان تهران

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در همایش تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری که امروز در سالن ایران زمین شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: در صورتی که روند کنونی استفاده از آب در کشور ادامه داشته باشد در سال ۱۴۰۰ با پیش بینی ۹۰ میلیون نفر جمعیت نیازمند ۱۳۰ میلیارد متر مکعب آب هستیم که این موضوع کشور را با چالش‌های بسیاری رو به ور می‌کند.

وی افزود: در مورد شهر تهران ما با تراکم جمعیتی بالایی مواجه هستیم. لذا تهران از حساسیت‌ ویژه‌ای برخوردار است. به‌طورقطع، منابع آبی و بهره گیری از آن‌ها به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در فعالیت‌های شهری به ویژه در حوزه فضای سبز و تامین حداقل سرانه‌ها تاثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در دهه حاضر نبود تعادل در چرخه‌های آبی را شاهدیم که بخش عمده‌ آن ناشی از اقدامات انسانی و مدیریتی است. همین عدم تعادل باعث تاثیر بر شرایط آب و هوایی شده است و تغییرات اقلیمی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۴۰ میلادی شاهد نقطه تلاقی بین میزان مصرف آب و مقدار منابع آبی قابل دسترس و همینطور تلاقی دیگری در مقیاس منطقه‌ای خواهیم بود. میزان مصرف آب در سطح بین‌المللی نشان از وقوع یک بحران در این حوزه را دارد و اگر روند مصرف آب به همین شکل ادامه داشته باشد به‌طور قطع چالش‌های بسیاری پیشرو خواهد بود.

صدراعظم نوری تاکید کرد: اصلاح هدفمند رویکردها در نگهداشت فضای سبز یکی از راهکارهای موجود است که باید به آن‌ها توجه جدی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که امروز به دلیل مشکلات حوزه آب تنش‌ها در تامین منابع آبی برای فضای سبز بیش از پیش شده است،گفت: به‌طور قطع با این شرایط مدیریت هر چه بهتر منابع آبی اولویت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. در کشورهای اروپایی که دارای اقلیم معتدل هستند سرانه فضای سبز ۱۰ تا ۵۰ متر است اما این سرانه در ایران بین ۷ تا ۱۴ متر است. لذا ما باید سیاست‌های خود را در جهت جلوگیری از هدر رفت آب تغییر دهیم و مولفه‌های بسیاری در مدیریت خود دخیل کنیم.

صدراعظم نوری در پایان اظهارکرد: تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر انجام و در حوزه توسعه فضای سبز گام‌های موثری برداشته شده است اما در همین سال‌ها شاهد از بین رفتن فضای سبز نیز بوده‌ایم. شورای شهر تهران در حوزه حفظ فضای سبز اقدامات بسیاری انجام داده که یکی از بارزترین آن‌ها لغو مصوبه برج- باغ‌ها بوده است همچنین موضوعاتی که در کمیسیون ماده ۷ نیز مورد بررسی قرار گرفته  تصمیم گیری در جهت حفظ محیط زیست بوده است. در حقیقت شورا و شهرداری تهران مبادرت به شهر فروشی نمی‌کنند و در جهت اهداف محیط زیستی حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام


10307607
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه معلم باید صالح و سالم باشد تا بتواند دانش آموز سالمی بپرورد، گفت: اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۳ جاعل اسناد دولتی در شهریار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی که اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی کرده بود، به کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه گفت: حمله ایران به اسرائیل ضعف جامعه عنکبوتی رژیم صهیونیستی و قوت و عزت ایران اسلامی را نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سارق جوانی که در حیاط پلیس آگاهی با نام حرفه‌ای از او یاد می‌شود به گفته خودش زیر ۱۰ ثانیه با قیچی آرایشی زنانه خودرو‌های خارجی را سرقت می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مجری خط ۱۰ مترو تهران گفت: عملیات حفاری این خط آغاز و برنامه‌ریزی شده تا فاز یک خط ۱۰ طی چهار سال به بهره‌برداری برسد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از برخی شعب بانکی در تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: نیرو‌های عملیاتی و امدادی هلال احمر در استان‌ها به حالت آماده باش کامل درآمدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است