استانی 15:47 - 08 مرداد 1393
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شایعه وجود کالباس‌های آلوده به ویروس فلج‌کننده در این استان را تکذیب کرد.

تکذیب شایعه وجود کالباس‌های آلوده به ویروس فلج‌کننده در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در روزهای اخیر در میان شهروندان کرمانشاهی شایعاتی وجود داشته مبنی بر وجود سوسیس و کالباس‌های آلوده به نوعی ویروس که با تأثیر بر نخاع موجب فلج شدن افراد می‌شود.

با توجه به مصرف زیاد سوسیس و کالباس در سبد خانوارهای کرمانشاهی، این شایعات موجب ایجاد موجی از نگرانی در بین شهروندان شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: اخبار منتشر شده درباره وجود سوسیس و کالباس‌های آلوده در کشور و در استان کرمانشاه شایعه بوده و مردم نباید در این خصوص نگران باشند. 

قباد محمدی خاطرنشان کرد: تمام سوسیس و کالباس‌هایی که در کشور تولید می‌شود، بر اساس مجوز قانونی بوده و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه سوسیس و کالباس‌های تولید شده در ایران از لحاظ مواد تشکیل دهنده به‌طور مرتب مورد آزمایش قرار می‌گیرند، افزود: چنانچه مواد موجود در سوسیس و کالباس از سلامت لازم برخوردار نباشد، با متخلفان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد و حتی منجر به تعطیلی کارخانه تولید کننده آن نیز می‌شود.

به گفته این مسئول، تاکنون هیچ‌گونه سوسیس و کالباسی از کشورهای دیگر به استان کرمانشاه وارد نشده و در صورت ورود هر گونه مواد غذایی نیز نظارت‌ها و بررسی‌های لازم در مورد آن‌ها انجام خواهد گرفت.


4356861
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است