گوناگون 17:42 - 28 دی 1398
پرستار سالمند کیست و اینکه چه وظایفی دارد سؤالی است که در ذهن بسیاری از ما همچنان مبهم است.

پرستار سالمند در منزل و آنچه در مورد او باید بدانیم

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خدمات پرستاری عاطفه، هنوز بسیاری از ما به‌درستی با  شغل پرستار سالمند آشنایی نداریم. در بسیاری از کشورهای خارجی و همچنین در ایران افراد زیادی به  شغل پرستاری و نگهداری از سالمندان در منزل مشغول به کار هستند. در این متن سعی داریم تا بیشتر در مورد این شغل و وظایف یک پرستار سالمند در منزل بدانیم، پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

پرستار سالمند همان‌طور که از اسمش پیداست وظیفه نگهداری  سالمند در منزل را به عهده دارد. افرادی که به این کار مشغول هستند به‌صورت ساعتی (پاره‌وقت) و یا شبانه‌روزی (تمام‌وقت) در خانه اشخاص کهنسال به ایشان خدمات پرستاری و مراقبتی ارائه می‌دهند. تعداد زیادی از این پرستارها تحصیلات خاصی ندارند و صرفاً به‌صورت تجربی کارهای مراقبتی همچون شستشو و استحمام و یادآوری به‌موقع دارو و حتی پختن غذا و کارهای منزل را انجام ‌می‌دهند. برخی دیگر دارای مدرک بهیاری بوده و علاوه بر کارهای فوق، اقدامات درمانی ساده در منزل همچون، تزریقات، تعویض سوند و تعویض پانسمان و یا حتی فیزیوتراپی را هم انجام خواهند داد.  

برخی از پرستارانی که مدرک تخصصی دارند، می‌توانند گزارشات وضعیت بیمار را برای پزشک معالج به‌صورت دوره‌ای تهیه کنند، مواردی همچون اندازه‌گیری فشار و قند خون ازجمله این پایش‌های روزانه خواهد بود.

در اکثر اوقات تمایل خانواده فرد سالمند در این است که پرستار سالمند علاوه بر نگهداری و مراقبت از شخص سالمند به انجام امور منزل، آشپزی و نظافت و مرتب کردن خانه نیز بپردازد. گاهی اموری همچون خرید برای خانه و یا امور اداری نیز با اجازه مستقیم از خانواده توسط پرستار محقق می‌شود. 

پس همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم بسیاری از شرایط و وظایف این شغل و حتی زمان کاری آن به‌صورت توافقی بین پرستار و کارفرما مشخص می‌شود. اکیداً توصیه می‌شود که برای استخدام یک پرستار سالمند خوب از مؤسسات دارای مجوز کمک بگیرید. این مؤسسات همچون مرکز خدمات پرستاری در منزل عاطفه با توجه به سابقه زیاد در این زمینه به‌خوبی فراز و نشیب این شغل را می‌دانند و طبق تجربه می‌توانند در این مورد به شما مشاوره دهند و یک پرستار و مراقب سالمند مناسب را به شما معرفی کنند. علاوه براین در صورت هرگونه مشکل می‌توانند پرستار را به‌سرعت جایگزین کنند. دقت کنید برای اینکه کارشناسان مراکز بتوانند به بهترین نحو به شما در زمینهٔ انتخاب نگهدار سالمند مشاوره دهند، وضعیت جسمانی، حتی اخلاقیات و شرایط روحی او را به آن‌ها اطلاع دهید.

نکته مهم دیگر در مورد این مراکز معتبر این است که آن‌ها با غربالگری و روش‌های اصولی افراد باصلاحیت برای این شغل را آموزش داده و افراد باتجربه و مطمئن را به شما معرفی خواهند کرد و دیگر نگران مشکلات عدم اعتماد نخواهید بود. علاوه بر  این تعرفه مشخصی با توجه به شرایط سالمند شما، مثل پوشکی بودن سالمند و یا مشکلات حرکتی و حتی فاصله محل زندگی پرستار تا خانه‌ی شما و وظایفی که بر عهده او خواهد بود خواهند داشت.

همان‌طور که در بالا گفته شد، شما می‌توانید به‌صورت ساعتی و یا شبانه‌روزی درخواست اعزام پرستار داشته باشید و می‌توانید قراردادهای طولانی‌مدت هم به‌صورت چندماهه و حتی یک‌ساله با ایشان ببندید. 

انتهای رپرتاژ آگهی


10350765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است