استانی 20:06 - 30 تیر 1397

لباس اقوام ایرانی باید به جهان معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره لباس اقوام که در سالن همایش‌های میلاد برگزار شد، ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این جشنواره در کرج، اظهار کرد: از برگزاری این جشنواره در استان البرز و کرج خوشحال هستیم.

وی با اشاره به تنوع اقدام در استان البرز، اضافه کرد: این مهم یک فرصت و ظرفیتی بزرگ است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری با اشاره به وعده استاندار البرز مبنی برافزایش سهم مدیریتی برای بانوان البرزی، گفت: استاندار البرز وعده داده است که سهم ۳۰ درصدی را به مدیریت بانوان اختصاص دهد امیدواریم در سفر بعدی شاهد تحقق این مهم باشیم.

ابتکار تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام این است که بانوان بر اساس شایستگی در پست‌های مدیریتی به‌کارگیری شوند.

وی با تأکید بر اینکه به استان‌های کشور ابلاغ‌شده است تا سهم ۳۰ درصدی مدیریت بانوان را محقق کنند، گفت: خوشبختانه استاندار البرز اعلام کرده است که این مهم در این استان محقق می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اقوام، گفت: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باعث هویت بخشی بیشتر به زن ایرانی می‌شود.

ابتکار یکی از مهم‌ترین ابعاد جشنواره اقوام را به نمایش گذاشتن جلوه‌های مختلف لباس اقوام ایرانی اعلام کرد و گفت: تنوع اقدام ایرانی را در هیچ جای جهان نمی‌توانید ببینید، این خاص کشور ایران است.

ریشه‌های هویت ایرانی و اسلامی نباید فراموش شود

وی با تأکید بر اینکه درزمینهٔ های مختلف باید پیشرو باشیم، گفت: عقب‌ماندگی در این حوزه‌ها پذیرفته نیست، ریشه‌های هویت ایرانی و اسلامی نباید فراموش شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت لباس ایرانی، گفت: صنعت پوشاک ظرفیتی است که باید موردتوجه واقع شود، در این صورت می‌توان امیدوار بود که زن ایرانی باافتخار لباس اقوام را بر تن کند.

ابتکار با تأکید بر اینکه لباس ایرانی نمادی از هویت ایرانی است، گفت: این نماد باید به دیگر جوامع معرفی شود، این مهم نیز با کمک طراحان و صاحب‌نظران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه از همه‌کسانی که در حوزه طراحی لباس ایرانی نقشی دارند می‌خواهیم در تحقق این مهم ما را یاری دهند، گفت: امیدواریم بتوانیم نسبت به معرفی و ترویج لباس ایرانی به جهان موفق عمل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه برخی در حوزه طراحی و دوخت لباس ایرانی مشغول به کار هستند، گفت: از همه برای پیوستن به پویش مردمی دعوت می‌کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی با استفاده از لباس ایرانی ترویج داده شود.

ابتکار یکی از عناصر هویت ملی را وجود لباس اقوام دانست و گفت: برای ترویج استفاده از لباس ایرانی باید تلاش کنیم، در برخی استان‌ها نیز شاهد حضور زنان بالباس محلی در محافل هستیم.

ابتکار: امیدواریم با توافق‌های بین‌المللی شاهد کاهش مشکلات باشیموی بابیان اینکه باید امکانی فراهم شود تا زنان و دختران در جشن‌های ملی از لباس اصیل اقوام خود استفاده کنند، گفت: وجود رنگ‌های شاد در لباس‌های محلی اقوام دارای پیام‌های است، پیام‌های که در راستای شادی و نشاط اجتماعی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه در طراحی لباس‌ها باید به مسئله حجاب و عفاف توجه شود، گفت: در این خصوص باید به تبادل‌نظر با متخصصان بپردازیم.

ابتکار به اهمیت اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها جنبه اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد.

وی در بخش دیگری به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: دشواری‌هایی از خارج کشور تحمیل می‌شود که امیدواریم با توافق‌های بین‌المللی شاهد کاهش مشکلات باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه از محدودیت‌های واردات باید به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه دولت توان تأمین مایحتاج کشور را دارد، باید از تولید کالای داخل حمایت شود.

ابتکار در پایان با اشاره به گلایه واحدهای داخلی از واردات بی‌رویه کالا به کشور، گفت: محدودیت‌هایی که در حوزه واردات اعمال می‌شود یک فرصت برای تولیدکنندگان داخلی است.


9849037
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است