استانی 15:33 - 17 آذر 1398

ضرورت انجام موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع های گردشگری در جاده ها

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این جلسه چند طرح در حوزه های مختلف گردشگری، خدماتی و صنعتی بررسی شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد شهرک صنوف مزاحم و آلاینده در شهرستان ساوه  قرار شد ۵۰ هکتار زمین از طریق واگذاری راه و شهرسازی ساوه اختصاص پیدا کند که امروز با تمدید مصوبه آن موافقت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در خصوص درخواست برخی صنوف پراکنده اطراف اراک برای ایجاد شهرک ویژه صنوف مزاحم باید گفت این خواسته آن ها به صلاح نیست و باید با هدف ساماندهی به مجتمع(شهرک) صنوف مزاحم اراک منتقل شوند و از واگذاری موردی پرهیز شود.

زندیه وکیلی گفت: موافقت اصولی مجتمع های خدمات رفاهی بین جاده ای با موافقت راه و شهرسازی از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: اعتقاد داریم تمامی خدمات مجتمع های رفاهی کنار جاده ای مشتمل بر خدمات بین جاده ای نیست، بلکه می تواند شامل تاسیسات گردشگری هم باشد.

وی اضافه کرد: موافقت اصولی ایجاد مجتمع های گردشگری با مجوز اداره کل میراث فرهنگی عملیاتی می شود و انتظار داریم این مشکل حل شود تا در کنار جاده ها بتوان موافقت اصولی برای مجتمع های گردشگری را کسب کرد که توسعه اقتصادی و گردش مالی در بخش خدمات را به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر مجتمع های گردشگری در کنار جاده ها با فاصله قرار گرفتند که موافقت اصولی لازم را کسب کردند اما برای استقرار در کنار جاده باید از طریق راهداری اقدام کنند.


10313632
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است