اجتماعی 16:49 - 27 دی 1398
مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان به بیان آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پرداخت.

صراط:

عباسعلی ارجمندی، مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: مسیر‌های مواصلاتی فرعی از ۳۱ محور مسدود شده تمامی آن‌ها باز شده است.

به گزارش صدا و سیما برق تمامی روستا‌هایی که قطع شده بود به جز ۷ روستا وصل شده است. آب آشامیدنی ۲۷۱ روستا قطع شده بود که الان ۹۹ روستا بدون آب آشامیدنی هستند و سایر روستا‌ها مشکلی ندارند.

ارجمندی ادامه داد: بر اساس گزارش بنیاد مسکن منازل مسکونی آسیب دیده در سه بخش تعمیری، بازسازی شده و معیشتی ۲۸ هزار واحد مسکونی هستند که از این میزان ۱۲ هزار واحد تعمیری و ۱۶ هزار واحد نیازمند بازسازی هستند.

مدیر کل مدیریت بحران اظافه کرد: امداد رسانی هوایی دیروز با ۹ بالگرد انجام شده که در جریان این امداد رسانی محموله‌ای ۶۵ تنی مواد غذایی از هلال احمر به استان رسیده و امروز بین مردم سیل زده توزیع خواهد شد. جمع کل کمک‌هایی که از طرف هلال احمر به استان رسیده ۱۹۷ هزار تن اقلام امدادی از طریق هوا و زمین بوده است.

ارجمندی گفت: کمیته امداد مقرر کرده دو ماه مستمری مددجویان کمیته امداد را برای بیش از ۳۳ هزار خانوار به مبلغ بیش از ۷ میلیارد برای مددجویان پرداخت شود. ۵۵۰ گروه امداد رسانی راه داری در منطقه در حال فعالیت هستند.

توزیع ۱۲ هزار ۳۶۳ سبد غذایی بین مردم سیل زده

مدیر کل مدیریت بحران در ادامه بیان کرد: ۵۲۸ روستا و ۱۴ هزار و ۳۶۲ خانواده در این سیل آسیب دیده اند و تاکنون ۱۲ هزار ۳۶۳ سبد غذایی تحویل این خانواده‌ها شده و مجموعا ۳۰ هزار خانواده روستایی درگیر سیل هستند.

ارجمندی در ادامه در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین نیاز مردم سیستان چیست؟ گفت: هم اکنون به ماشین آلات سنگین راهداری نیاز داریم تا مسیر‌ها را باز کنیم و به مصالح ساختمانی نیز نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات مردم را بر طرف کنیم. خوشبختانه هیچ کشته‌ای هم تاکنون نداده ایم.


10348935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل شهرداری منطقه۲۲ گفت: از لحظات اولیه ریزش کوه در سه نقطه محور شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی در محدوده بلوار اردستانی اقدامات ایمن سازی مسیر آغاز شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال‌احمر از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در ۲۰ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران گفت: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از اعمال برخی محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در حال حاضر این محور بازگشایی شده است؛ اما به خاطر مدیریت ترددها، جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت تهران یک طرفه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است