اجتماعی 12:26 - 01 مهر 1400

جشن غنچه ها و شکوفه ها در مدارس کشور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی‌ها، امروز پنج شنبه اول مهرماه در سراسر کشور برپا و مدارس میزبان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی خواهند بود.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با بیان اینکه خوشحالم در شرایط متفاوت امروز با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم گفت: امیدوارم با تمهید مقدمات و با کمک اولیا زمینه بازگشایی آرام و تدریجی را فراهم کنیم. خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور دانش آموزان در مدارس را اعلام کردند.

وی افزود: اکنون پس از دو سال، زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. اگر قرار باشد شادی و نشاط به جامعه برگردد باید زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه را فراهم و در این راستا سلامت بچه‌ها را تأمین و تضمین کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: روزهای سختی را پشت سر گذراندیم و تلاش کردیم در دو سال اخیر امر آموزش و پرورش دنبال شود و خوشحالیم که امروز زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. در سراسر کشور تمهیدات لازم برای تأمین امنیت و سلامت دانش آموزان به کار گرفته شده و تلاش می‌کنیم از دو طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی و همچنین حضور برنامه ریزی شده در قالب آموزش ترکیبی، آموزش سال تحصیلی با کیفیت تری را تجربه کنیم.

کاظمی با اشاره به آسیب‌های ناشی از کرونا در بخش‌های مختلف گفت: در این میان آموزش بیشترین آسیب‌ها را دید و امید است با برنامه طراحی شده برای امسال، زمینه استمرار آموزش‌ها به صورت حضوری و تدریجی فراهم و دنبال کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی را با شبکه شاد آغاز می‌کنیم گفت: اما برای پایه‌های اول ابتدایی دستور دادیم از آن جهت که حتماً باید با معلمان آشنا شوند، با رعایت پروتکل‌ها به صورت گروهی و حداقل یک روز در مدرسه حضور یابند و بعد وارد فضای شاد شوند.

کاظمی با اشاره به سه گامی که برای بازگشایی مدارس طراحی شده گفت: در گام اول مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند که ۴۵ هزار مدرسه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان هم تمام شده و این مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها آموزش حضوری را از اول مهر داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گام دوم مدارس با جمعیت متوسط آموزش را حضوری آغاز خواهند کرد البته نحوه بازگشایی را به مدارس و مناطق تفویض اختیار کردیم گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب، زمینه بازگشایی حضوری و تدریجی را فراهم کنیم. این سیاست دولت است.

کاظمی افزود: در همه جای دنیا بیشترین خسارات را حوزه آموزش و مدارس دیده‌اند و آسیب‌های ناشی از عدم حضور به راحتی جبران نمی‌شود، به ویژه در دوران ابتدایی که اگر مهارت‌ها تقویت نشوند جبران آن مشکل خواهد بود. همه شاهد افت کیفیت بودیم و امید است خانواده‌ها کمک کنند سال تحصیلی را با کمترین حضور آغاز و با بیشترین حضور دانش آموزان به پایان ببریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی نیروی انسانی و خروج بازنشستگان از سیستم اظهار کرد: بازنشستگی به معنای قطع همکاری نیست. بخشی از نیروی انسانی ما از طریق استمرار خدمت بازنشستگان تأمین می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وظیفه من پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگیان در همه بخش هاست گفت: رئیس جمهور دستور فوری درباره پرداخت معوقات دادند و حضور رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش نیز نشان از توجه به آموزش و پرورش دارد. تاکید دارم درباره تحقق مطالبات فرهنگیان کمتر سخن بگویم، اما پیگیر هستم.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه رتبه بندی از پیچ مهمی عبور کرد و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، وارد سامانه مربوط در مجلس شد عنوان کرد: برای تدوین آئین نامه برنامه داریم و از شب گذشته هماهنگی‌های لازم را برای تدوین آن انجام دادیم تا رتبه بندی در سقف اعتبارات پیش بینی شده بودجه امسال به اجرا دربیاید.

کاظمی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان تمام شده و واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است. امسال، سال کاملاً متفاوتی است. همه همت کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند. سرانه بهداشتی را دارند کم کم تخصیص می‌دهند و بخشی محقق شده و دارد به حساب مدارس واریز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون ابتدایی‌ها گفت: در هیچ کجای دنیا ابتدایی‌ها واکسن نزده‌اند، اما در مدرسه حضور دارند. از مهمترین الزامات رعایت فاصله اجتماعی و قواعد بهداشتی است که ما قول می‌دهیم آن را رعایت کنیم. در اختیار مدیر مدرسه است که دانش آموزان را گروه بندی کند و حتی در مقاطع بالاتر پس از واکسیناسیون نیز رعایت قواعد بهداشتی و فاصله اجتماعی الزامی است.


11241080
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است