فرهنگی‌هنری 14:25 - 03 اردیبهشت 1393
کرمان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که پیشگیری مهمترین اصل در سازمان مدیریت بحران است گفت: همه دستگاه های اجرایی به همراه مردم باید به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در آیین گشایش پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: حوادث طبیعی در دنیا بیش از 46 حادثه است که 35 مورد آنها در جغرافیای ایران تجربه شده است.



وی بیان کرد: رانش زمین، حادثه طبیعی است که بیشترین تلفات را داشته و حکومت ها را درگیر کرده، اما انسان می تواند با تغییر روش ها و شغل ها خود را با شرایط وفق داده و از بسیاری تلفات جلوگیری کند.



وی تصریح کرد: سیل سال گذشته در استان کرمان بیش از دو هزار میلیارد ریال خسارت مالی در بر داشت که فقط سه نفر جان خود را از دست دادند و خود مقصر بوده که در مسیر سیل قرار گرفته بودند.



نجار، با بیان اینکه بخش زیادی از حوادث خسارت بار، قابل کنترل است گفت: با وجود قوانین اما هنوز در برخی مناطق ساخت و ساز در بستر رودخانه ها انجام می شود و قوانین درست اجرا نمی شود لذا حادثه ای که رخ می دهد، منجر به تلفات می شود.



وی افزود: زلزله، مهمترین حادثه غیرقابل کنترل است که در این زمینه پیش بینی به صورت خاص نداریم برای مثال زلزله 12 ثانیه ای بم، 21 هزار میلیارد ریال هزینه آشکار و از دست دادن ده ها هزار نفر را در برداشت که این هزینه قابل برآورد نیست.



رییس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: البته این حادثه نیز قابل پیشگیری است و کشورهای دیگر به دنبال این هستند که دکوراسیون داخلی منزل در زلزله ریزش نکند؛ چرا ما دنبال این نیستیم یا دنبال هستیم و عمل نمی کنیم.



وی با اشاره به ریزش و تخریب ساختمان های جدید و بیمارستان های بهره برداری نشده در زمین لرزه های سال های گذشته گفت: در حوادث گذشته های دور با ابزار اولیه انسان ها را از زیر خشت و آجر نجات می دادند اما امروز ده ها جرثقیل نیاز است تا از زیر سازه های سنگین بتنی اجساد بیرون آورده شود.



نجار بیان کرد: مسکن در نظام الهی محل آرامش، سکونت و تربیت نسل هاست و آیا زمان آن نیست که در ساخت این بنا تجدید نظر کنیم.



وی گفت: این کنفرانس ها باید تبدیل به عمل شود و باید دنبال این باشیم که در صورت وقوع زلزله هشت ریشتری، حداقل دو سوم خانه ها بماند.



معاون وزیر کشور افزود: سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز همین موضوع را شامل می شود و همه مردم باید روی این مسایل حساس باشند.



وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که درست بسازیم و باید روی این مساله کار کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.



نجار با بیان اینکه حوادث طبیعی را بلا نمی دانم، ادامه داد: شاید انسان نعمت بزرگ خرد و دانش را درست به کار نبرده و از آن بهره نگرفته است لذا این نرم افزارها و دانش باید در بستر کار وارد شود.



پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه به مدت دو روز در کرمان برگزار می شود.ک/2



7444/8154/2624

انتهای پیام /*




3559902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سینمایی گفت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان، تازه نفس و با انگیزه به عرصه‌ی سینمای کشور است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «له له» ساخته فرید حاجی توانست جایزه نقره‌ای رمی را از جشنواره فیلم هیوستون آمریکا از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه گروهی چشم طبیعت شامل مجموعه‌ای از آثار بانوان هنرمند با موضوع طبیعت، در نگارخانه فرشچیان افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» و «عطرآلود» از دوم خرداد ماه به روی پرده سینما‌های سراسر کشور می‌روند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جانمایی غرفه‌های ناشران دولتی وضعیت مطلوبی دارند و دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مرکز هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان بیش از ۹۶۰ هزار مخاطب بود و توانست بیش از ۵۰ میلیارد تومان بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است