اجتماعی 15:07 - 14 تیر 1394
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با استقرار اکیپ های سیار در مقابل محل های برگزاری مراسم لیالی قدر تامین ایمنی شهروندان را بر عهده دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران اظهارکرد: با توجه به فرا رسیدن لیالی قدر و این که بسیاری از هموطنان در این ایام در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز می شوند به همین خاطر سازمان آتش نشانی همانند سال های گذشته تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن بکار خواهد بست.


وی افزود: در این ایام علاوه بر اکیپ های سیار، تمامی 116 ایستگاه ویژه خاموش کردن آتش سوزی ها و 17 ایستگاه امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هم به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود بویژه اماکن مهم مانند مرقد حضرت امام(ره)، حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، امام زاده صالح(ع)، امامزاده علی اکبر(ع)، امازاده عینعلی، مهدیه تهران، مسجد ارک و ده ها مکان دیگر، آمادگی کامل دارند.


داوری در ادامه اظهار داشت: آتش نشانان با بهره گیری ازده ها دستگاه خودرو و موتور سیکلت آتش نشانی از 14 تا 19 تیر ماه با استقرار در خیابانها، میادین پر تردد، مقابل اماکن مذهبی و محل های برگزاری مراسم پرفیض قدر ازیک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان های این مراکز مذهبی از مردم، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می کنند.


معاون عملیات آتش نشانی تهران از هموطنان درخواست کرد مثل سال های گذشته با نیروهای آتش نشانی همکاری داشته باشند و در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی سریعا محل را ترک کنند.


وی همچنین تصریح کرد: در این شبها اعضای هیئت امنای اماکن مذهبی وظیفه مهمی برعهده دارند و بهتر است گروهی را تحت عنوان تیم ایمنی و یا گروه ایمنی از جوانان همان محل انتخاب کنند تا به خوبی بر وضعیت ایمنی آن مراکز مذهبی نظارت دائم داشته باشند.


 معاون عملیات آتش نشانی تهران همچنین توصیه کرد که در این شب ها لازم است همه درهای ورود و خروج این مکانهای مذهبی بازباشد و خاموش کننده ها هم در دسترس باشند و نیز افراد سالخورده و کودکان در نزدیک ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.


داوری با اشاره به این که پیش از شروع مراسم حتما وسایل برقی و سیم کشی ها توسط افراد متخصص کاملا بازبینی شود، افزود:درصورت بروز حادثه علاوه بر تماس فوری با سامانه 125 و اعلام آن به آتش نشانی، نسبت به تخلیه مردم بویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان اقدام شود.


معاون عملیات آتش نشانی یادآور شد: کارشناسان آتش نشانی در روزهای گذشته، کار بازدید و سرکشی از بسیاری از اماکن مذهبی و نیز ارائه تذکرات ایمنی لازم به مسئولان این اماکن را انجام داده اند.


انتهای پیام/

6699571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های ویژه گفت: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است