استانی 09:17 - 08 آذر 1400
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا و تهدید جدی سلامت و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت، هرگونه واکسن‌هراسی و عادی‌انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

واکسن‌هراسی موجب افزایش ابتلا به کرونا و موارد فوتی می‌شود

مجید شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۸۸ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۱۷۲۹ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۵ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان، عنوان کرد: هم‌اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بروجن، بن، شهرکرد، لردگان، کیار، سامان و فارسان زرد و وضعیت شهرستان های کوهرنگ و خانمیرزا آبی است.

شیرانی افزود: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا و تهدید جدی سلامت و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت، در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن‌هراسی و عادی‌انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود، خاطرنشان کرد: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی خواهد بود که هنوز واکسیناسیون آنها کامل نشده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش است، همچنین در دو هفته گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بود.

شیرانی در پایان خاطرنشان کرد: میزان خطر پذیری چهارمحال و بختیاری در برابر کرونا تا حدودی کمتر شده است، اما باتوجه به مناسب بودن آمار واکسیناسیون و رسیدن به درجه‌ای از اطمینان در استان و آغاز بازگشایی‌ها در حوزه اماکن آموزشی، نگرانی‌ها از عادی‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده هم‌چنان باقی و این امر ممکن است، موجب افزایش گرفتاری و بروز نوساناتی در آینده شود.

انتهای پیام


11341514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است