اجتماعی 11:50 - 06 بهمن 1393
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند مشکلات زنان سرپرست خانوار را در بخش‌های مختلف برطرف کند راه‌اندازی صندوق حمایت ویژه زنان سرپرست خانوار است.

راه‌اندازی صندوق حمایت ویژه زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین انواری در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه اظهار داشت: توسعه اجتماعی زنان در جامعه اسلامی با توجه به معیارهای اسلامی بوده و باید از نگاه‌های سکولار فاصله بگیریم.

وی تصریح کرد: خانواده یکی از ارکان اساسی در نهاد اجتماعی محسوب می‌شود ومی‌تواند زیربنای رشد و تعالی قرار گیرد و مهمترین عامل ساماندهی و رشد خانواده «زن»‌ است.

انواری در ادامه به آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر یک میلیون نفر از این گروه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند. به طوری که این گروه از جامعه با مشکلات و بیماری‌های متعددی روبرو است.

وی ویژگی زنان سرپرست خانوار را کمبودها، آسیب‌های عاطفی از جانب این افراد دانست و گفت: پرخاشگری، عدم حضور در مشارکت‌های اجتماعی، عدم مهارت‌های لازم زندگی و همچنین داشتن بیماری‌های متعدد برخی از ویژگی‌های این افراد است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اکثر زنان سرپرست خانوار از زندگی خود رضایت ندارند و اکثر این افراد در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که اسکان مناسبی را ندارند ضمن اینکه نرخ آسیب‌پذیری در بین این افراد بالا است.

انواری اضافه کرد: هم اکنون آمار طلاق در کشور رو به افزایش است به طوری که سن زنان سرپرست خانوار نیز کاهش پیدا کرده است و به سن 16 سالگی رسیده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: متاسفانه شرایط کشورمان در بحث زنان سرپرست خانوار در حال رسیدن به بحران است و این در حالی است در برنامه پنجم توسعه مواردی از جمله دغدغه‌های شغلی، مسکن، پیشگیری از ناهنجاری‌ها و حمایت از اقشار محروم و ... آمده بود و این موارد اجرا نشده است.

انواری برای بازمهندسی زنان سرپرست خانوار حضور و عزم جدی و هماهنگی سه قوه را شرط لازم دانست و گفت: امیدوارم برگزاری چنین همایش‌هایی نگاه را به سمت درمان و علل‌ها ببرد و از ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه بیمه‌های اجتماعی- نظامات اجتماعی فراگیر، کلینیک مشاوره در سطح وسیع برای تمامی زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار- پیگیری مسائل حقوقی و قضایی و ... از جمله آیتم‌های مد نظر در برنامه ششم دانست.

انواری همچنینی در خصوص ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار گفت:‌ باید در این زمینه سیاست‌های تشویقی و مشاوره‌های لازم صورت گیرد به طوری که در یک سال گذشته و با حمایت‌های مجموعه امداد 3 هزار زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشته‌اند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی صندوق حمایت ویژه زنان سرپرست خانوار از جمله راه‌کارهایی است که می‌تواند مشکلات این افراد را برطرف کند ضمن اینکه ما باید در مدارس و در دانشگاه‌ها دختران را برای زندگی و خانه‌داری تربیت کنیم.


5703469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخورد‌های تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» گواهینامه رانندگی تابع فرآیند‌های قانونی است و اگر کسی با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان عمومی و انقلاب تهران در تداوم برنامه‌های نظارت میدانی بر عملکرد دادسرا‌ها و به منظور پایش نحوه خدمت رسانی به مردم، به صورت سرزده از دادسرای ناحیه ۳۸ تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در این مدت توقیف خودرو‌های شوتی نیز ۴۸ درصد افزایش داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متخصصان در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه ظاهر خود با دیگران هستند، بسیار بالاست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌ تخصصی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های تخصصی برگزارشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوانی که در اقدامی هولناک دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است