استانی 14:58 - 03 اردیبهشت 1393
همدان - ایرنا - معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان حج و زیارت کشور گفت : این سازمان با مدیریت درست هزینه ها موفق به صرفه جویی چهار هزار میلیارد ریال در عمره امسال (93-92)شد.

به گزارش ایرنا ˈسعید اوحدیˈ روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر جدید حج و اوقاف همدان افزود: قیمت عمره امسال نسبت به زمان مشابه در پارسال 16.5 درصد معادل چهار میلیون و 200 هزار ریال برای هر زائر کاهش یافت.



معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: 830 هزار زائر در فصل عمره امسال عازم سرزمین وحی شدند که با احتساب چهار میلیون و 200 هزار ریال کاهش، هزینه سفر به ازای هر زائر می توان بیان کرد که در مجموع چهار هزار میلیارد ریال در هزینه عمره امسال صرفه جویی شد. وی کاهش زمان سفر به خانه خدا از 12 به 10 روز را از دلایل اصلی صرفه جویی در هزینه دانست و تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب را از دیگر علل کاهش هزینه ها برشمرد.



وی بیان کرد: با توجه با رایزنی صورت گرفته با وزیر حج عربستان موفق به افزایش 70 درصدی عمره در سال 92 - 93 شده ایم به گونه ای که اعزام زائران از 490 هزار نفر به 530 هزار نفر در عمره امسال رسید.



رییس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: با حرکت جهادی فعالان در این مجموعه و رایزنی با مقام های مسوول شمار اعزام به عمره، به هدف ترسیم شده که 820 هزار نفر در سال است برسد.



اوحدی گفت: رفتار و عملکرد مناسب و اتحاد و انسجام شکل گرفته در مجموعه حج و زیارت، باعث الگو شدن ایران برای سایر ملل شده به گونه ای که وزیر حج عربستان در دیداری آرزو کرد که به عنوان زائر از ایران به سرزمین وحی اعزام شود.



وی در خصوص پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اظهارکرد:مصادیق و تجلی مدیریت جهادی در بدنه سازمان حج و زیارت متبلور است و تمامی فعالیت های کارکنان این سازمان با جهاد همراه است.



رییس سازمان حج و زیارت ، ارتقای سطح تشکیلاتی جایگاه حج و زیارت با موافقت وزیر ارشاد اسلامی وتاسیس موسسه آموزش عالی مستقل را از رویدادهای مهم امسال این سازمان برشمرد.



در این آیین با تقدیر از فعالیت 32 ساله حجت الاسلام ˈعباس اسماعیلیˈ مدیرکل سابق حج و زیارت استان همدان، ˈمحسن ساغرچیˈ به عنوان مدیرکل جدید حج و زیارت استان همدان معرفی شد.



7525/576/640

انتهای پیام /*




3560441
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است