اقتصادی 11:47 - 08 شهریور 1393
معاون وزیر راه اعلام کرد
مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه برنامه داریم قطارهای سریع‌السیر در ایران توسعه یابد، گفت: در صدد هستیم سرعت قطارها را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهیم و رشد 12.7 درصدی در بخش مسافر و 17.5 درصدی در بخش بار سالانه داشته باشیم.

برنامه‌ریزی برای افزایش سرعت قطارها به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت/ راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در دستور کار راه‌آهن

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن پورسیدآقایی امروز در همایش بین‌المللی امور مسافری و سیستم‌های ریلی سریع‌السیر اظهار داشت: قطارهای سریع‌السیر این مزیت قابل توجهی را دارند که آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل و هواپیما در محیط زیست ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز در راه‌آهن سریع‌السیر با حذف تقاطع‌های هم‌سطح، عدم توقف‌های متوالی، نداشتن قوس‌های متوالی و داشتن مسیرهای مستقل شاهد توسعه راه‌آهن و ایجاد سرعت‌های 250 تا 350 کیلومتر بر ساعت هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به قطارهای سریع‌السیر در راه‌آهن رو به افزایش است، گفت: در آسیا ژاپن با دارا بودن قطارهای سریع‌السیر با سرعت 320 کیلومتر از کشورهایی است که از نیم قرن پیش دنبال احداث خطوط ریلی سریع‌السیر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جمهوری اسلامی ایران دو پروژه راه‌آهن سریع‌السیر مدنظر است که شامل راه‌آهن تهران- اصفهان و تهران- مشهد است.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: نخستین قطار سریع‌السیر در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا است؛ طول این مسیر 412 کیلومتر و برنامه حرکت قطار بر مبنای سرعت 300 کیلومتر بر ساعت است.

پورسیدآقایی گفت: عملیات زیرسازی مسیر حدود 70 درصد پیشرفت دارد و دو دستگاه تونل به طول 300 متر و 40 دستگاه پل و تعداد 600 دستگاه پل کوچک در این مسیر به کار می‌رود.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با بهره‌برداری از این پروژه زمان جابه جایی مسافر بین تهران- اصفهان به کمتر از دو ساعت خواهد رسید.

معاون وزیر بیان کرد: طرح برقی و سریع‌السیر کردن خط آهن تهران- مشهد نیز در دست اجرا است که با بازسازی و بهسازی زیربنا و تامین ناوگان در 4 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پورسیدآقایی گفت: مبنای سرعت طراحی در این مسیر 250 کیلومتر بر ساعت و بهره‌برداری آن با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

معاون وزیر اضافه کرد: این طرح ظرفیت جابه جایی 35 میلیون مسافر و 10 میلیون تن بار را دارد و زمان سیر را از 10 ساعت به 6 ساعت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر افزود: هم‌اکنون راه‌آهن ایران با بیش از 10 هزار کیلومتر مسیر ریلی دارای هزار و 70 دستگاه واگن مسافری است و سالانه 28 میلیون مسافر را جابه جا می‌کند.

پورسیدآقایی گفت: توسعه ناوگان مسافری و خطوط ریلی جزو برنامه‌های راه‌آهن ایران است تا بدین ترتیب در پایان سال 1404 جابه جایی مسافر از 28 میلیون نفر فعلی به 58 میلیون نفر خواهد رسید.

وی یادآور شد: در صددیم تا سرعت قطارها در سایر خطوط ریلی به 160 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

معاون وزیر گفت: برنامه داریم در بخش مسافری سالانه 12.7 درصد در بخش مسافر و 17.5 درصد در بخش بار رشد داشته باشیم.

وی یادآور شد: هزینه زیرساخت در قطارهای پرسرعت بسیار بالاتر از هزینه قطارهای کلاسیک است اما بازده سود آن بیشتر از قطارهای معمولی است.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930608000440#sthash.cew9W5gG.dpuf


4598990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان بانک مرکزی، بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد اقدامی که می‌تواند در شناسایی خانه‌های خالی نقش آفرینی کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرزین از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد با بیان اینکه آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشد‌های اقتصادی سال‌های اخیر است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر اقتصاد در تشریح روش‌های تامین مالی برای تحقق جهش تولید، گفت: شورای تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد برای این منظور تشکیل شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا ۱۷ اردیبهشت ماه نواحی غربی کشور درگیر بارش باران و وزش باد شدید است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که تمامی آن‌ها بدون منابع مالی متقاضی و بانک‌ها در حال انجام است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فکری گفت: ۲۳ سند در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری، مالی و بانکی آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با بازگشت زائران حج عمره تا به امروز یک هزار و ۵۰۰ زائر از خانه خدا وارد کشور شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر نظارت و تهیه طرح‌های جهاد روستایی گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیون سند مالکیت روستایی با مشارکت مردم صادر شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است