گوناگون 09:10 - 05 اردیبهشت 1393
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد:
قدس انلاین-قاانی:معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه تئاتردرسال93 افزایشی نداشته است.

بودجه تئاتردرسال93تفاوتی نکرد!/باید شرایطی ایجاد شود که تئاتر مخاطب پسند باشد

به گزارش قدس انلاین علی مرادخانی در جشن اردیبهشت در تالار اصلی تئاترشهر مشهداظهار داشت: میزان بودجه وزارت ارشاد برای حمایت از تئاتر کشور بدون افزایش نسبت به سال گذشته بوده است وما تصمیم داریم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه کمک بگیریم و لازم است، استانداران هر استان به همراه سایر مسئولین در فراهم کردن سریع‌تر این عرصه توجه جدی داشته و اقداماتی انجام دهند.

وی در ادامه افزود:اردیبهشت تئاتر در ایران به این معنی است که تئاتر برای همه مردم کشور است و همه باید در آن شرکت کنند و از دیدن نمایش‌ها لذت ببرند.

مرادخانی مهم‌ترین مشکلات را در بخش زیرساخت‌های تئاترعنوان کرد وافزود:ادامه داد: هماهنگونه که وزیر ارشاد در جلسه رای اعتماد در مجلس اظهار داشتند هنر تئاتر به عنوان رشته‌ای که به دیپلماسی فرهنگی کشور کمک کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین در راستای حمایت مادی و معنوی این هنر قدیمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و باید از نظر بودجه و حمایت توجه ویژه‌ای به آن شود تا هر چه زودتر شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاره به این که باید شرایطی ایجاد شود که تئاتر مخاطب پسند باشد اظهار کرد: در صورتی می‌توان در اقتصاد هنر تئاتر فعال بود که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دیدن نمایش جذب شوند و تئاتر برای آنها جذاب باشد.

*برگزیدگان جشن اردیبهشت تئاتر مشهد معرفی شدند

همچنین در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر مشهد از برگزیدگان تجلیل شد که براین اساس سید جواد رحیم‌زاده در بخش کودکان و نوجوانان و شیده یزدانی و حمیدرضا شجری به عنوان بازیگران خردسال تقدیر به عمل آمد.

میثم نویریان به عنوان طراح صحنه و مهرداد لایزال به عنوان آهنگساز شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش خیابانی از محمد بهاگیر هنرمند تربت جام و محمود کریمی در بخش طراح نور تقدیر شد. رضا باباجانی دیگر هنرمندی بود که در این جشن در بخش طراحی پوستر و بروشور مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین از مهدی مصباحی در بخش عکاسی تئاتر و معین محب‌علیان به عنوان مترجم تقدیر شد.

در بخش دوم تقدیر از برگزیدگان که با حضور مهین‌دخت زاهدی، سیاوش طهمورث، علی احمدی، انوشیروان ارجمند و رضا حسینی انجام گرفت، از سحر رضوانی به عنوان بهترین بازیگر زن و مهدی ضیاءچمنی به عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر شد. مهسا غفوریان در در بخش کارگردانی و نویسندگی مورد تقدیر گرفت که در بخش نویسندگی این جایزه به سحر رضوانی نیز اهدا شد.

همچنین از سروش طاهری به عنوان بازیگر ویژه تقدیر به عمل آمد.

 


3569996
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است