اقتصادی 15:42 - 08 آبان 1393
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران/
تبریز- ایرنا- نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به افزایش نرخ ترانزیت کامیونهای ایرانی از سوی ترکیه گفت: این معضل ، فشار مضاعفی به صنعت حمل و نقل کشور وارد کرده است.

رضا کامی روز پنجشنبه در نشست مشترک مدیران دولتی و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه کامیون های ایرانی به دلیل افزایش عوارض ناگهانی از سوی ترکیه برای تردد در مرز بازرگان با مشکل مواجه هستند، گفت: رایزنی های مسوولان وزارت راه ایران و ترکیه برای توافق دراین زمینه هنوز به نتیجه نرسیده است.



وی با بیان اینکه کامیون های ایرانی که بار ضروری داشتند مجبور به قبول عوارض چهار الی پنج میلیون تومانی شدند و از مرز ترکیه عبور کردند ، افزود: در دو هفته گذشته 150 دستگاه کامیون که بار فوری نداشت، برگشته و کارنه تیر ( سند گمرکی برای ترانزیت بین المللی کالا ) را ابطال کردند.



کامی با اشاره به اینکه آمار صدور کارنه تیر و گواهی مبدا هم نسبت به ماههای گذشته کاهش یافته است ، گفت: این معضل، اثری ملی داشته و منحصر به شمالغرب کشور نیست.



ایوب نجفی، معاون حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان شرقی هم از توافق دو طرف برای پلمپ باک کامیونها به منظور جلوگیری از سوخت گیری خبرداد و افزود: پلمپ باک کامیون ها در مرز اقدام درستی نیست زیرا باعث توقف های طولانی مدت در مرز و کندی صادرات و واردات می شود.



بر اساس تواقفنامه ای که در سال 1373 بین دو کشور امضا شده کامیون های ترکی به دلیل تفاوت قیمت زیادی که بین نرخ سوخت ایران و ترکیه وجود دارد، باید مابه التفاوت قیمت سوخت را بر اساس مسافتی که در ایران طی می کنند ، بپردازند .



ترک ها معتقدند که باید همان نرخی که برای گازوئیل در ایران محاسبه می شود در مورد کامیون های ترکیه نیز لحاظ شود .



با توجه به این که ترکیه به عنوان یکی از اصلی ترین شریک های تجاری ایران شناخته می شود، ایجاد مانع در حرکت کامیون های ترانزیتی دو کشور تاثیر منفی بسیاری در روند همکاری های اقتصادی دو کشور خواهد داشت.



7232/ 1495

انتهای پیام /*


5078384
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در حال حاضر ۱۲ بانک خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند و ۳ بانک دیگر هم در صف تست، آزمون و انجام اقدامات فنی خود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: با مدیریت و ذخیره سیلاب‌های اخیر، برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب شرب و کشاورزی مناطق تحت پوشش سد‌های سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا ۱۵ اردیبهشت ماه در نواحی شمال شرق و شمال کشور ادامه خواهد داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار با احتساب سرانه مصرف سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۹۲ نقطه در کشور در مجاورت و داخل شهرک‌های صنعتی برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی پیشبینی کردیم که تا پایان سال نهایی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر در حوزه غرب و جنوب غرب، بخشی از کم بارشی‌های اخیر در حوزه کشاورزی جبران شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار اعلامی سال گذشته ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زعفران تولید شد، در حالیکه پتانسیل تولید هزار تن زعفران وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک در تمامی محور‌های شمالی کشور را شاهد هستیم که در محور‌های هراز و فیروزکوه سنگین است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره انجمن شیرخشک گفت: با توجه به دپوی ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات انتظار می‌رود که اصلاح ارزش پایه گمرکی صورت بگیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است