استانی 21:25 - 09 مهر 1393
مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید خبر داد
مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی و فعال کردن شبکه‌های معین در دانشگاه‌ها و عضویت 7 هزار نفری در این شبکه خبر داد.

راه‌اندازی شبکه‌های معین دانشجویی در دانشگاه‌ها/عضویت 7 هزار دانشجو در شبکه معین

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن شهرکی امشب در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های بنیاد در حوزه آموزش عالی، اظهار داشت: بنیاد شهید برنامه‌های خوبی را در این راستا دارد.

وی با بیان اینکه طرح تقویت بنیه علمی و استاد مشاور را در دانشگاه‌ها دنبال کردیم، ادامه داد: برای تحصیلات تکمیلی فرزندان شاهد و ایثارگر برنامه داریم.

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را حول آمادگی فرزندان شاهد با آمادگی کامل برای ورود به دانشگاه‌های دولتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرزندان شهدا بتوانند در صحنه‌های مدیریتی نقش ایفا کنند.

این مسئول از راه‌اندازی و فعال کردن شبکه‌های معین دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و با بیان اینکه با فعال کردن این کانون‌ها دانشجویان ایثارگر می‌توانند تبادل اطلاعات داشته باشند، با اشاره به فعال شدن شبکه‌های معین دانشجویی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: با راه‌اندازی این شبکه‌ها جامعه ایثارگری باهم در تعامل هستند و در حال حاضر نیز هفت هزار دانشجو عضو شبکه معتمدین هستند.

شهرکی به بند کاف ماده 20 اشاره کرد و با بیان اینکه این بند از برنامه‌های پنجم توسعه است که تحصیل ایثارگران را رایگان می‌کند، اضافه کرد: به برکت بند کاف ماده 20 در حال حاضر دو هزار هیئت علمی و 30 هزار تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه بحث ورود دانشجویان شاهد به دانشگاه‌ها خوب است، گفت: رشد ورود در کهگیلویه و بویراحمد خوب بوده و باید با برنامه‌ریزی بتوان آن را افزایش داد.

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رشد ورود به دانشگاه‌های دولتی را پنج درصد عنوان کرد و با بیان اینکه در کل کشور میزان مشروطی 11 درصد بوده که این میزان در دانشگاه‌های علوم پزشکی چهار درصد است، متذکر شد: در بحث مشروطی بین دانشجویان شاهد و دیگر دانشجویان تفاوت چندانی وجود ندارد و امسال نیز رشد 11 درصدی پیشرفت در بین فرزندان شاهد را داشتیم.

شهرکی به چند نکته اساسی پیرامون کهگیلویه و بویراحمد که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است، اشاره کرد و با اشاره به اینکه سقف سنواتی در بین دانشجویان رعایت نشده است، یادآور شد: با توجه به وجود مشکلات مالی سعی کردیم تزریق مالی را داشته باشیم که در سال جاری قریب به سه میلیارد تومان برای تقویت بنیه علمی در نظر گرفته شده است.

این مسئول در پایان چنین توضیح داد: نگاه ما بر این است که در برنامه ششم ایثارگران 10 درصد هزینه دانشگاه را پرداخت کنند.


4852770
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است