گوناگون 15:35 - 23 مهر 1393
یک روزنامه غربی در گزارشی با اشاره به اهمیت حضور سردار سلیمانی برای حفاظت بغداد تاکید کرد که نقش ایران در عراق حیاتی است.

اهمیت حضور سردار سلیمانی برای حفاظت بغداد
به گزارش فرهنگ نیوز ، گاردین در مطلبی با اشاره به تصویر جدید سردار قاسم سلیمانی در عراق نوشت این عکس نادر از وی که به طور حرفه ای نیز گرفته شده است، نشان می دهد که ایران همچنان محبوبیت و عمومیت زیادی در عراق دارد و نقش ایران در عراق به نوعی ضروری و حیاتی است.
 
این روزنامه انگلیسی در ادامه این مطلب نوشت ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران یکی از نقش های کلیدی را در عراق علیه داعش بازی می کند و به طور معمول اطلاعات بسیار کمی از وی و عملیات هایش در دست است اما عکس جدید از  این مرد 50 ساله که چفیه انقلابی را به دور گردن خود انداخته است، نشان می دهد که استراتژی تهران در مقابله با داعش تغییر کرده است و نقش بسیار زیادی را برای مقابله با داعش در عراق و سوریه دارد.
 
در ادامه این گزارش آمده است که تصاویر جدید از قاسم سلیمانی نشان دهنده تغییر استراتزی تهران در مقابله با داعش بوده که اخیرا بخشهایی از عراق و سوریه را اشغال کردند.
 
به نوشته گاردین، قاسم سلیمانی نقش بسیار زیادی را در متوقف کردن داعش دارد. بحران عراق ممکن است اتحادی را بین ایران و آمریکا ایجاد کند اما این دو کشور بر سر کشور سوریه به شدت اختلاف نظر دارند و بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باورند که بسیار بعید است این ائتلاف شکل گیرد.
 
این روزنامه انگلیسی خاطر نشان می کند از جاییکه بسیاری از شهروندان عراق شیعه هستند، برای ایران همسایه غربی از اولویت بالایی برخودار است.
 
گاردین ادعا می کند بعد از اینکه نخست وزیر جدید عراق جای نوری المالکی را گرفت و داعش هم مناطق بسیاری از این کشور را اشغال کرد، ایران نیز به نوعی کنترل عراق را از دست داد و هم اکنون در تلاش است که این موضوع را تغییر دهد.
 
یکی از منابع مطلع کُرد نیز اخیرا گفته است که حضور قاسم سلیمانی برای حفاظت بغداد در مقابل داعش بسیار حیاتی بوده و وی با تشکیل حلقه دفاعی دور تا دور بغداد از نفوذ داعش جلوگیری کرده است.

4953828
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار گوناگون

گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در دنیای کسب وکار، معمولاً رهبران بازار به جای تلاش برای افزایش سهم خود از بازار موجود، به توسعه و گسترش کل بازار توجه می کنند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» امروز در میان 8 میلیارد جمعیت جهان یقینا به اندازه انگشتان یک دست، پیدا نمی شوند شخصیت های تکامل یافته ای که ویژگی ها و خصوصیات رفتاری شهید بزرگوار سید حسن نصرالله را داشته باشند.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49هزار و 739 تومان و حواله دلار نیز به 46هزار و 747 تومان رسید.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تنوع بخشی به سبد تامین انرژی و حرکت به سمت تولید انرژی پاک، احداث 7 نیروگاه خورشیدی و بادی در مجتمع های تولیدی را در دستور قرار داده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» ​امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز می توان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه های دوشنبه نهم مهر ماه منتشر شد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک رفاه کارگران از پرداخت دومین مرحله تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیون ریالی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» گروه آرین، همواره با الهام از چشم انداز آینده برای ساختن امروزی بهتر در تلاش بوده است. ایستادن بر فراز آنچه تاکنون ساخته شده است برای کشف چشم اندازهای جدید، قدم گذاردن در مسیرهای نو را ممکن کرده است و هر گام، آینده را تعریف کرده است.
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» تلاشگران غیور مجتمع فولاد سبا با آگاهی از اهمیت و نقش تولید در پایداری اقتصاد کشور، با عملکرد درخشان خود...
گوناگون
«خبرگزاری تسنیم» سئو، کلید طلایی موفقیت شما در این رقابت بزرگ است. تصور کنید وب سایت شما در اولین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود؛ چه تأثیری بر کسب وکارتان خواهد گذاشت؟

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است