استانی 10:59 - 04 خرداد 1398
عملیات تعمیر، تجهیز و راه اندازی اولین خانه برک ایران در شهر مود از توابع شهرستان سربیشه آغاز شد.

راه اندازی اولین خانه برک ایران در مود

به گزارش ایسنا، هاشم اتفاقی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: راه اندازی اولین خانه برک با هدف معرفی هرچه بیشتر هنرصنعت فاخر برک بافی که دارای پیشینه زیادی در خراسان جنوبی و خصوصاً شهر مود است، دنبال شد.

وی افزود: توسعه و ترویج این هنر ارزشمند بیش از یک سال است که در دستور کار این نمایندگی قرار گرفته و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و حمایت مدیر کل میراث فرهنگی استان و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به زودی شاهد راه اندازی و افتتاح این پروژه ارزشمند خواهیم بود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، رصنایع دستی و گردشگری سربیشه بیان کرد: هنر صنعت برک بافی بالغ بر سه سال است که در شهر مود احیا شده و در طول این مدت معدود صنعتگران پیشکسوت این رشته به تولید برک مشغول بوده‌اند اما در نظر داریم با توسعه و ترویج این هنرصنعت در سطح شهر و بخش مود گامی بلند را به سوی ثبت ملی و جهانی این هنر برداریم و در این راستا به کمک جوامع محلی نیازمندیم.

اتفاقی ادامه داد: عملیات مرمت، تعمیر و تجهیز ساختمان که قرار است به عنوان اولین خانه برک در شهر مود مورد بهره برداری قرار گیرد، از چند روز پیش آغاز شده و قرار است که این مجموعه همزمان با روز جهانی صنایع دستی که مصادف با 20 خرداد ماه است، افتتاح شود.

وی یادآور شد: در خانه برک فرآیند کامل صنعت برک بافی از مرحله فرآوری کرک تا تبدیل آن به پارچه و البسه به نمایش گذاشته و دوره‌های آموزشی برای علاقه مندان نیز در این محل برگزار خواهد شد.



انتهای پیام


10135756
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است