سیاسی 11:33 - 30 شهریور 1393
لاریجانی در جمع خبرنگاران:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا نباید به دنبال نگاه کاسب کارانه در مذاکرات باشند، یک نگاه منطقی می‌تواند صلح و آرامش را در منطقه حاکم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه "حماسه ماندگار" که در  مجلس شورای اسلامی برپا شد، در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: حرف‌های متفاوت می‌زنند اما متخصصین این امر و مذاکره کنندگان ارزیابی مشخصی از تمام فرازها و فرودها دارند.



وی افزود: آمریکایی‌ها نباید تصور کنند می‌توانند ذهنیت مخاطبین خود را در مذاکرات مخدوش کنند، آنها نباید به دنبال نگاه کاسب کارانه در مذاکرات باشند، یک نگاه منطقی می‌تواند صلح و آرامش را در منطقه حاکم کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران برای نظارت‌های سازمان انرژی هسته‌ای گشاده‌دستی کرده است تا نظارت‌ها کامل شود، آنها به دنبال اظهاراتی که سطح مذاکرات را نازل کند، نباشند، نباید آنها تصور کنند باید برای برنامه هسته‌ای ایران نظامات ویژه‌ای خلق شود زیرا نظامات بین‌المللی برای تمامی کشورهاست و همان باید مبنای مذاکرات باشد.



لاریجانی ادامه داد: دوستان ایرانی تلاش خود را انجام می‌دهند تا مذاکرات موفق باشد،‌ دیگر اعضای 1+5 باید از این زمان بهره ببرند،‌ امروز در مسئله هسته‌ای مجالی فراهم شده که بتوان از آن استفاده کرد و شرایط منطقه را به سمت ثبات بیشتر سوق داد.



رئیس مجلس با بیان اینکه غربی‌ها تصور نکنند محدود کردن و جنجال‌های خبری می‌تواند مذاکره‌کنندگان را به سمتی ببرد که طناب محدود سازی را خودشان بر گردنشان بیندازند گفت، ما بر اساس NPT حاضریم گفتگوها را به صورت جدی پیش ببریم تا به توافق جامع برسیم.



لاریجانی همچنین با اشاره به رشادت‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در آن سال‌ها که شرق و غرب برای آسیب‌رساندن به جمهوری اسلامی متحد شده بودند رزمندگان با هوشیاری نسبت به میراث اسلامی‌شان دشمن را از سرزمین دور کردند.



لاریجانی با تقدیر از آثار تهیه و تدوین شده در حوزه دفاع مقدس افزود: این آثار می‌تواند مآخذی باری محققین کشور باشد و همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.



رئیسقوه مقننه با تاکید بر اینکه نوشت‌افزار یک فرهنگ را منتقل می‌کند، اظهار داشت: امروز همگان از این بستر استفاده می‌کنند و به این دلیل افرادی که در بخش تولید نوشت‌افزار هستند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را در تولیدات خود بگنجانند.



انتهای پیام/

4759513
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس مدعی شد که «مجموعه از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیاینه مشترک پیشنهاد دادم.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیات‌های دیپلماتیک ایران و تاجیکستان ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی خود را در تهران تشکیل دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر کشور‌ها با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مخبر گفت: روابط دوستانه و تاریخی ایران و عراق ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار موسوی گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را نمی‌توان پذیرفت؛ چراکه اقدامات این رژیم جعلی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس انجمن هسته ای ایران درباره کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است