استانی 14:17 - 06 آبان 1400

طرح جامع پدافند غیرعامل در مازندران تهیه شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم بخشی بعدازظهر پنجشنبه در نشست پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران منشأ خدمات مختلفی برای تأمین امنیت غذایی است، نظارت بر تهدیدات زیستی در حوزه امنیت غذایی و غیره را مهم دانست.

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل نونهاد است و بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد و تا تبیین تمامی مواضع و منویات آن فاصله زیادی وجود دارد و شمول فعالیت آن حوزه‌های مختلف را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: تهدیدات مختلف زیستی در استان وجود دارد که توسط دستگاه‌های مختلف رصد و برای رفع آن تصمیم گیری می‌شود.

بخشی با اشاره به سهم بالای استان در تأمین غذایی و پروتئینی نظیر گوشت مرغ و برنج و غیره تصریح کرد: حساسیت نسبت به تهدیدات زیستی در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران یادآور شد: بسترها و تهدیدهای زیستی در استان مسئله مهم به شمار می‌رود و در زمینه مقابله با مگس مدیترانه، شاهد اقدامات ارزشمندی بودیم و کمترین آسیب را در مرکبات و نارنگی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به تهیه و ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: برنامه‌های جهادی کشاورزی در ۱۴ بند در این طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است.

وی مجتمع مرغ لاین را از جمله دارایی‌های ارزشمند استان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های اساسی و تأمین اعتبار ۲۰ میلیاردی سبب نجات و توجه بیشتر به این مجتمع شده است.

بخشی ادامه داد: مرغ لاین یکی از دارایی‌های حیاتی استان محسوب می‌شود و مدیریت این دارایی‌ها نیازمند تدوین و پیاده سازی پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: حفظ حریم منابع طبیعی و جنگلی برابر تغییرات و تصرفات امری مهم است و نباید این عرصه‌ها را دچار چالش کنیم.


11292005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است