سیاسی 17:34 - 29 مهر 1397
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به انتخابی بودن شهرداران، قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل آنها نمی‌شود.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی‌شود چون شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهرها انتخاب می‌شوند و با توجه به این که شوراها منتخب مردم هستند در واقع شهرداران با یک واسطه منتخب مردم هستند و مقامات انتصابی نیستند.

وی افزود: ممکن است بگویند این قانون شامل نهادهای عمومی غیردولتی می‌شود و شهرداری‌ها هم نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند. پاسخ این است که این قانون شامل شهرداری‌ها می شود اما شامل افراد انتصابی آنها مانند معاونان و مدیران کل می‌شود ولی شامل خود شهرداران که در واقع منتخب مردم هستند و انتصابی نیستند نمی‌شود.

مطهری همچنین ادامه داد: علاوه بر این، طبق تبصره ۴ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه ای مانند شهرداری تهران و یا به طور کلی کلان شهرها تسری بدهد و در این صورت قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران یا شهرداران کلان شهرها نمی‌شود. اما طبق استدلال اول این قانون اساساً شامل شهرداران نمی‌شود.


9949883
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» صندوق های سیار رأی گیری به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مستقر شدند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 13 از رای دهندگان خواست تا مشخصات نامزدان مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قید کنند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» معاون اول رئیس جمهور گفت: جزو افتخارات دولت سیزدهم انتخابات مجلس بود زیرا در سلامت و امنیت کامل برگزار شده و می شود و امیدواریم امروز مردم رای خود را به صندوق رای بیاندازند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: متولدین 21 اردیبهشت ماه سال 1385 و قبل از آن می توانند اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت برسانند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: گزارش هایی که از کل کشور گرفتیم حاکی از این بوده که درصد بالایی از شعب رای کار خود را سر وقت شروع کردند و حضور مردم نیز در ساعات اولیه خوب گزارش شده است.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» محمد مخبر صبح امروز در ستاد انتخابات حاضر شد و رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 10 اعلام کرد در حوزه های انتخابیه تمام الکترونیکی نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نیست.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 8 از هموطنان خواست حضورشان را در شعب اخذ رای به ساعات پایانی روز جمعه نیندازند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» فرماندار تهران با بیان اینکه تمام صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به صورت الکترونیکی است، گفت: در کل حوزه انتخابیه تهران نزدیک به 3700 صندوق رای و در شهر تهران 2874 صندوق برای ثبت آرای مردم وجود دارد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» رییس ستاد انتخابات کشور گفت: دستگاه های الکترونیکی اخذ رای مزیت های دارد از جمله اینکه رأی مخفی است و در آخر هم وقتی دستگاه با حضور ناظر باز می شود، آرا استخراج شده و برگه های رأی که در داخل صندوق افتاده داخل پاکتی نگهداری می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است