اجتماعی 12:00 - 28 مهر 1393
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در موضوع اسیدپاشی در استان اصفهان ۴ نفر دستگیر شدند و هم‌اکنون هیچ نگرانی در سطح استان وجود ندارد.

دستگیری ۴ نفر در اصفهان در خصوص اسیدپاشی
به گزارش افکارنیوز، سیدمرتضی میرباقری در شصت و هشتمین شورای اجتماعی کشور اظهار داشت:‌در این شورا ۳ موضوع اصلی مورد بحث قرار گرفت.



وی افزود: یکی از این موضوعات ساماندهی سواحل ایران بوده است که گزارشی دستگا‌ه‌های مختلف در این خصوص ارائه کرده‌اند.



وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تعدادی از هموطنان در ایام تابستان و در فصل شنا در دریاها غرق می‌شدند، گفت: در دولت تدبیر و امید در این خصوص مقرر شد برنامه‌هایی اتخاذ و اجرایی شود و در همین رابطه طرح‌های ساماندهی سواحل افزایش پیدا کرد و در سال جاری تعداد طرح‌ها از ۱۰۰ طرح به ۱۳۰ طرح افزایش یافت.



میرباقری بیان داشت: در سال ۱۳۹۲ حدود ۲۶ میلیون نفر به استان‌های شمالی کشور مسافرت داشته‌اند که این آمار در ۴ ماه گذشته سال جاری به ۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است و علی‌رغم افزایش ۱۰۰ درصدی مسافران و افزایش ۳۰ درصدی طرح‌های سالم‌سازی دریا آمار غرق شدگان کاهش یافته است.



قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی بیان داشت: در سال گذشته ۲۵۲ نفر از هموطنان ما در دریاها غرق شدند که در تابستان امسال به ۱۵۰ نفر رسیده است و علی‌رغم افزایش تعداد مسافرین کاهش غرق شدگان را داشته‌ایم.



وی با تاکید بر اینکه کاهش ۵۰ درصدی غرق شدگان را امسال داشته‌ایم، گفت: باید حمایت‌های دولت برای سواحل شمالی افزایش یابد و بخش‌های خصوصی و شهرداری‌ها نیز فعال‌تر شود.



دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور درباره ایمنی جاده‌ها که دومین مبحثی بوده است که امروز در شورای اجتماعی کشور مطرح شده، اظهار داشت: در این جلسه درباره تعداد کشته‌شدگان و مجروحین در تصادفات مورد بررسی قرار گرفت.



میرباقری بیان داشت:‌از سال ۸۴ به بعد تعداد کشته‌شده‌های جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر رد سال گذشته کاهش یافته است، ولی همچنان در ایران ارقام کشته‌شدگان و مجروحین بیشتر از سایر کشورها است و در وضعیت بسیار بدی بسر می‌بریم.



قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی بیان داشت:‌بیشترین تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه اتفاق می‌افتد و راه‌های استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس ناامن‌ترین راه‌ها محسوب می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: در تصادفات جاده‌ای ۶۴ درصد خودروهای سواری، ۲۱ درصد خودروهای سنگین، ۱۲ درصد موتور و ۲.۵ درصد خودروهای عمومی هستند.



وی افزود: کمیسیون ایمنی راه‌ها امروز پیشنهاد داد از ۱۴ تا ۲۵ آبان دستگاه‌های مختلف در زمینه فرهنگ‌سازی راه‌ها اقدام کند.



میرباقری به ماه محرم که در آستانه آن قرار داریم اشاره کرد و گفت:‌در جلسه امروز در خصوص اقدامات در این ماه‌ها نیز بحث شد. دهه اول ماه محرم و دهه آخر از ماه صفر دو دهه‌ای هستند که هیأت‌های مذهبی رونق‌های زیادی دارند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این خصوص گزارشاتی را ارائه داده‌ است.



وی بیان داشت: ما در سطح کشور حدود ۸۰ هزار هیأت و حدود ۷۰ هزار مسجد داریم که این هیأت‌ها و مساجد از ظرفیت بالایی برای تبلیغ معارف دینی برخوردار است.



قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در خصوص پدیده اسیدپاشی در استان اصفهان، اظهار داشت: بلافاصله از گسترش این پدیده ناهنجار در استان اصفهان توسط دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم انجام شد و استاندار اصفهان گزارشات لازم را به وزیر کشور ارائه کردند.



وی افزود: بر اساس این گزارش‌ها ۳ یا ۴ نفر رد خصوص اسیدپاشی دستگیر و هم‌اکنون نیز هیچ نگرانی در استان اصفهان در خصوص اسیدپاشی وجود ندارد.



وی بیان داشت: این اتفاقات به صورت جنون‌آمیز اتفاق افتاده است و نسبت به آن برخورد جدی خواهد شد.



میرباقری درباره طرح آمران به معروف نیز اظهار داشت: قوانین بالادستی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و برای فعالیت در این زمینه به قانون جدیدی نیاز نداریم و تمام لوایح آن انجام شده است.



وی درباره خرید و فروش اینترنتی مواد مخدر در فضای مجازی اظهار داشت: به پلیس فتا و شورای فضای مجازی در این خصوص درخواست‌هایی ارائه کرده‌ایم و مقرر شده اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهند؛ پلیس فتا نیز گزارش نهایی را اعلام خواهد داد و در ستاد مواد مخدر که با ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود، در این خصوص بحث خواهد شد.

4991381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز ملی جمعیت پیامی صادر و تأکید کرد: امروز پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای شهر تهران درباره توسعه فضای سبز و کاشت درخت در تهران گفت: هیچ تفکری مبنی بر قطع درختان در پایتخت وجود ندارد و این موضوع در مخیلات نمی گنجد و همه تلاش مجموعه شهرداری تهران افزایش توسعه فضای سبز در پایتخت است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از برنامه ریزی جهت توزیع آسفالت در سطح معابر و مناطق شهر تهران خبر داد و گفت: هم اکنون 20 تیم از سازمان مهندسی در حال توزیع آسفالت در بزرگراه های پایتخت هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت500 را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست درصورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور، موضوع را به معاونت های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» همزمان با یکصدوبیست ودومین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح پروژه های دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و زیرگذر تقاطع بزرگراه های شهید نواب ـ شهید تندگویان به بهره برداری رسید.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس، آموزش و پرورش استان ها می توانند زمان آغاز سال تحصیلی را تغییر دهند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: در راستای تبیین پیشرفت ها و چشم اندازهای شوق انگیز کشور، محصلین مجتمع های دانش آموزی هلال احمر از مجمتع های صنعتی عظیم کشور بازدید کردند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» یک استارتاپ فضایی در حال توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسول های قابل استفاده مجدد است که می تواند تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد کند. این کپسول ها قادر به ذخیره سازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت ه...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» متخصصان کشور موفق شدند با به کارگیری فناوری هایی در پمپ قلبی ـ ریوی؛ قلب، ریه و قرنیه فرد فوت شده بر اثر آمبولی ریه را به 3 بیمار نیازمند اهدای عضو، پیوند کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است