گوناگون 10:18 - 06 بهمن 1399
کشور عمان یکی از همسایه‌های جنوبی ایران است که همچون سایر کشورهای عربی، بیشتر درآمد خود را از طریق فروش نفت به دست می‌آورد. اما در سالیان اخیر توجه به حوزه گردشگری در این کشور اهمیت زیادی پیدا کرده و سواحل زیبا، ابنیه تاریخی، هتل‌های لاکچری و کاملا مدرن توانسته‌اند توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب کنند؛ بنابراین مسافران زیادی میل دارند در فصل بهار از این کشور عربی دیدن کنند. تمامی تورهای ذکر شده در متن خبر پس از پایان کرونا انجام می‌شوند و مجموعه لیاناپرواز به شما توصیه می‌کند سفرکردن را به بعد از کرونا موکول کنید.

تور ویژه نوروز ۱۴۰۰ عمان با لیاناپرواز

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لیاناپرواز، این مجموعه با هدف خلق یک نوروز به‌یادماندنی و فراموش‌نشدنی برای علاقمندان به سفر، تور نوروز ١٤٠٠ عمان را با شرایط منحصربه‌فرد طراحی کرده است.

نوروز را میهمان مسقط باشید

مسقط بزرگترین و قدیمی‌ترین شهر عمان است که به عنوان پایتخت آن انتخاب شده است. آثار و بناهای تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد. البته مسقط همچون سایر پایتخت‌های کشورهای عربی مدرن و تجملاتی نیست؛ اما آب و هوای دلپذیر به همراه کویر چشم‌نواز آن می‌توانند دل هر بیننده‌ای را بربایند.

از طرفی دیگر ساکنان این شهر همانند ایرانی‌ها، مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز هستند. برای سفر به این شهر رویایی می‌توانید در تور ویژه نوروز ۱۴۰۰  تور عمان حضور داشته باشید و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

آب و هوای عمان در فصول مختلف

به طور کلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، دارای آب و هوایی گرم در فصول مختلف هستند. مسقط نیز از این قاعده مستثنی نیست و دمای آن در فصل تابستان به بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به دلیل روزهای طولانی و تابش شدید آفتاب در این فصل، توصیه می‌کنیم زمان دیگری را برای سفر انتخاب کنید.

در فصل پاییز و زمستان هوا مطلوبتر است اما بدون شک فصل بهار بهترین فصل برای گردشگرانی است که علاقه دارند به عمان و پایتخت آن سفر کنند. دمای هوا در ماه‌های اول بهار حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و به همین علت بیشتر گردشگران سعی می‌کنند برای این موقع از سال برنامه‌ریزی کنند.

مکان‌های دیدنی عمان

عمان کشوری تاریخی است که به دلیل موقعیت حساسی که در تنگه هرمز دارد، ارتباط‌های فرهنگی زیادی با سایر ملل و اقوام داشته است. رد پای این تعامل فرهنگی را می‌توان در آثار و بناهای تاریخی این کشور به وضوح مشاهده کرد. در ادامه با برخی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی عمان آشنا می‌شوید:

مسجد جامع سلطان قابوس

به جرات می‌توان گفت مسجد جامع قابوس معروف‌ترین جاذبه توریستی عمان است که در مسقط واقع شده است. معماری اسلامی این مسجد و دیوارهای مرمر آن باعث شده تا شکوه و عظمت آن به چشم هر بیننده‌ای بیاید.

شاید برای شما نیز جالب توجه باشد که بزرگترین فرش ایرانی بافته شده در مسجد قابوس پهن شده و از لوسترهای بسیار با عظمت برای نورپردازی آن استفاده شده است.

قصر سلطان

این ساختمان یکی از بناهایی است که با معماری اسلامی ساخته شده و پادشاه عمان در آن زندگی می‌کند. همچنین بیشتر مهمانی‌های سلطنتی و رسمی در این بنا برگزار می‌شوند. ۴ ستون طلایی و آبی بیرون ساختمان جلوه خاصی به این قصر داده و کاشی‌کاری و حکاک‌های روی آن به شکل هنرمندانه‌ای انجام شده است.

موزه بیت‌الزبیر

بیت‌الزبیر یکی از موزه‌های شخصی مشهور کشور عمان است که توسط خانواده زبیر اداره شده و در آن از آثار هنری و همینطور شمشیر و خنجرهای تاریخی نگه‌داری می‌شود. بدون شک در سفر به عمان، نباید فرصت بازدید از این موزه را از دست دهید.

بازار مطرح

بازار مطرح، یکی از بازارهای جذاب و قدیمی است که بافت سنتی عربی دارد. هنگام قدم زدن در این بازار، سقف‌های چوبی، مغازه‌های سنتی، لباس‌فروش‌های قدیمی، فروشگاه‌های صنایع دستی و جواهرات توجه شما را جلب می‌کنند.

آشنایی با بهترین هتل‌های عمان

توجه ویژه حاکمان عمان به صنعت گردشگری سبب شده تا هتلداری نیز در این کشور رونق مضاعفی بگیرد. در این کشور هتل‌های مختلفی با امکانات گسترده و متنوع وجود دارند که می‌توانند رضایت هر گردشگری را به بهترین شکل جلب کنند.

هتل پنج ستاره گرند میلنیوم مسقط

هتل گرند میلنیوم یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین هتل‌های مسقط است که هر نوع امکانات درجه یکی را برای شما می‌تواند فراهم کند. از جمله این امکانات می‌توان به استخر، سالن ورزش، سالن ماساژ، استخر ویژه کودکان، مرکز خرید، اینترنت و ... اشاره کرد. همچنین وعده صبحانه در این هتل کاملا رایگان خواهد بود.

هتل پنج ستاره اینترکانتیننتال مسقط

هتل اینترکانتیننتال یکی دیگر از هتل‌های لوکس مسقط است که بالکن اتاق‌های آن، مشرف به دریا یا کوهستان هستند. همچنین این هتل از نظر دکوراسیون جزء لاکچری‌ترین هتل‌های عربی محسوب می‌شود.

سوغاتی‌هایی از جنس سنت‌های اصیل

اگر قصد دارید در عمان برای دوستان و خانواده خود سوغاتی تهیه کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. اولین و اصلی‌ترین سوغاتی این کشور مسقطی است که نام آن از پایتخت این کشور برگرفته شده است.

البته این شیرینی در بیشتر شهرهای ایران نیز وجود دارد اما اصالت آن به عمان باز می‌گردد. بیشتر سوغاتی‌های عمان  شامل آثار سنتی نظیر ظروف نقره، زیورآلات، لباس محلی، خنجر زینتی و ... می‌شود. همچنین کندرهای این کشور شهرت خاصی دارند و  در تمام مراکز خرید آن یافت می‌شوند.

سفری خاطره‌انگیز را با تور ویژه نوروز ۱۴۰۰ عمان تجربه کنید

گردشگران ایرانی که به دنبال مقصدی جدید، نزدیک و متفاوت هستند، می‌توانند نوروز امسال را در مسقط سپری کنند. آژانس مسافرتی لیاناپرواز با طراحی تور ویژه نوروز ۱۴۰۰ عمان این فرصت را در اختیار اهالی سفر قرار داده تا پس از سالی پرفراز و نشیب، تعطیلاتی رویایی را تجربه کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10919733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است