سیاسی 22:49 - 05 بهمن 1399

تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق/ یارانه ها افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبات کمیسیون تلفیق ۳۵ میلیون نفر اول بیش از ۱۸۰ هزار تومان، حدود ۲۳ میلیون نفر دیگر ۱۳۸ هزار تومان و مابقی که حدود ۲۰ میلیون نفر هستند هم ۹۱ هزار تومان در ماه، یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: اساسی‌ترین محور پیشنهادهای کمیته تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، یارانه‌های دارو، بخش‌های تولید و اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: در این محورها مواردی که الآن کمیسیون تلفیق مصوب کرده این است که هر آنچه از تغییر قیمت نرخ ارز برای مردم امکان آثار تورمی داشته باشد برای مصرف کننده‌ها جبران خواهد شد.

نادران درباره پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم گفت: پیشنهاد دولت ۷۴ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ به بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در این طرح تأثیر نرخ ارز اعمال شده است و در موضوع دارو هم برای اطمینان از تأمین منابع آن ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که هر کدام از واردکنندگان دارو مابه التفاوت نرخ ارز را مستقیم از بانک مرکزی دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره مددجویان کمیته امداد هم گفت: برای این افراد که الآن متوسط در خانوار تک نفره ۵۳ هزار تومان دریافت می‌کنند مبلغ ۸۳ هزار تومان به آن اضافه شد که بتوانند حداقل معیشت را برای اداره زندگی داشته باشند البته این مبلغ به غیر از یارانه نقدی است که دریافت می‌کنند.

این نماینده مجلس درباره افزایش حقوق سربازان هم افزود: سربازان در سال آینده بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد تا بتوانند حداقل حقوق را در دوران سربازی داشته باشند.

نادران افزود: مجلس ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید به خصوص تولید فرآورده‌های دامی، بخش‌های کشاورزی و بخش‌هایی که احتمال آسیب دیدن آنان وجود دارد قرار داده است و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان هم برای محرومیت زدایی از مناطق مختلف که به توانمندی مناطق محروم کشور کمک کند در نظر گرفته شده است.


10919314
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه از بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، بازدید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی مراتب قدردانی را از حمایت‌های بی دریغ رئیس‌جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات وعده صادق تقدیم نمود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است