فرهنگی‌هنری 10:02 - 15 آذر 1398

ادامه مرور خاطرات سینمایی در «نمایش»/ نسخه کدام فیلم‌ها تازه شد؟

امیرعباس اشرف مدیر تامین برنامه شبکه «نمایش» سیما درباره رویکرد تازه این شبکه در پخش فیلم‌های سینمایی که در هفته‌های اخیر به پخش نسخه اصلاح‌شده فیلم‌هایی چون «آدم برفی» و «لیلی با من است» منجر شده است، به خبرنگار مهر گفت: شبکه نمایش در هماهنگی با لابراتوار اداره کل آرشیو و اداره کل تامین برنامه خارجی است و نسخه‌های مختلف فیلم‌ها از این طریق‌ها در اختیار شبکه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رویکردی که در اصلاح نور و رنگ فیلم‌ها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر فیلمی که در ذهن و خاطره بینندگان باقی مانده است در دستور کار ما برای اصلاح و پخش قرار می‌گیرد تا مخاطب بتواند با کیفیت بهتری این آثار را ببیند.

تازه‌ترین فیلم‌های اصلاح شده؛ از «مرز» تا «هیوا»

مدیر تامین شبکه نمایش با اشاره به فیلم‌های جدیدی که با تغییر کیفیت و اصلاح رنگ پخش خواهند شد، اعلام کرد: فیلم «مرز» به کارگردانی جمشید حیدری اولین فیلم سینمایی جنگی بعد از انقلاب، فیلم‌های «پرواز در شب» و «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «آقای شانس» به کارگردانی رحمان رضایی، «ساده لوح» به کارگردانی مهدی فخیم زاده از دیگر فیلم‌هایی است که با اصلاح رنگ و تصویر پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سریال «ولایت عشق» ساخته مهدی فخیم زاده نیز اصلاح رنگ و تصویر شده است و قرار است از شبکه تماشا پخش شود.

«لیلا» را با کیفیت بالا ببینید

اشرف اضافه کرد: یکی از رویکردهای شبکه این است که سالروز و مناسبت‌های ویژه مرتبط با اهالی سینما را هم در نظر بگیرد. به طور مثال در این هفته تولد رسول صدرعاملی و داریوش مهرجویی است و ما بنا داریم فیلم‌هایی مرتبط با این سینماگران را پخش کنیم و فیلم «لیلا» از مهرجویی نیز با کیفیت بالا و تغییر رنگ پخش می‌شود.  

وی درباره پخش فیلم‌های کمتر دیده شده از سینماگران بزرگ جهان در شبکه نمایش نیز گفت: پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها بیشتر به فیلم‌هایی اختصاص دارد که مخاطب می‌خواهد و کمتر دیده شده است و سعی می‌کنیم در قالبی این فیلم‌ها را نمایش دهیم که پراکنده نشود. به طور مثال در دسته‌بندی سری فیلم‌های رومانی، آثاری که با عنوان کمیسر مولدوان شناخته می‌شد در یک پکیج قرار می‌گیرند. سینمای دنباله‌دار را هم با هم پخش می‌کنیم و به همین ترتیب چند شماره از یک فیلم را به شکلی در کنداکتور قرار می‌دهیم که در ادامه هم باشد.

چه شبی چه ژانری ببینید؟

اشرف اضافه کرد: باکس ساعت ۱ نیمه شب شبکه نمایش به دسته‌بندی سینمای کلاسیک اختصاص دارد و غیر از آن ساعت ۲۳ هر شب نیز فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف پخش می‌شود به طور مثال شنبه سینمای اکشن، یکشنبه سینمای خانوادگی، دوشنبه سینمای پلیسی، سه شنبه کمدی و چهارشنبه سینمای وحشت است. ساعت ۱۵ هر روز در تابستان هم فیلم‌هایی از سینمای هند پخش می‌شد که بازخورد بسیار خوبی داشت و هنوز درخواست برای این فیلم‌ها وجود دارد.

وی در پایان درباره پخش موسیقی فیلم که با بخش‌هایی از آثار سینمایی همراه است و گاهی موسیقی یک فیلم بیشتر تکرار می‌شود، اظهار کرد: تولید سری جدید این مجموعه در دستور کار است با این حال اگر تکراری باشد مربوط به فیلم‌های فاخر است چون برخی از این فیلم‌ها موسیقی‌های شاخصی دارند و از طرفی هم صحنه‌های فیلم به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که بیننده بتواند متوجه داستان فیلم شود و خودش پکیجی از یک فیلم باشد.


10311236
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است