سیاسی 08:21 - 03 خرداد 1396

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اولین نشست مسئولان نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم هم‌پیمان سوریه شب گذشته در شهر زاویدووا در شمال پایتخت روسیه برگزار شد.

در این نشست که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد، علاوه بر دریابان شمخانی و نیکلای پاتروشف دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه، فالح فیاض و علی مملوک مشاوران امنیت ملی عراق و سوریه نیز حضور داشتند.

در جریان این نشست مقامات عالی امنیتی چهار کشور عضو ائتلاف، طی سخنان جداگانه‌ای ضمن تشریح برنامه‌های خود برای تداوم همکاری مشترک تا ریشه کنی کامل جریان تروریسم در منطقه بر نقش سازنده این ائتلاف در مدیریت بحران‌های حاصل از تروریسم و فراهم کردن زمینه‌های بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کردند.

ضرورت همکاری نزدیک‌تر بین کشورهای سوریه و عراق در مرزهای مشترک به منظور جلوگیری از افزایش تحرک تروریست‌های شکست خورده از موضوعات دیگری بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.

در این نشست اظهارات تنش‌زا و غیر سازنده مطرح شده در اجلاس ریاض زمینه ساز افزایش بی ثباتی و تشنج در منطقه ارزیابی شد و بر تصنعی و تبلیغاتی بودن ائتلاف‌های غیر موثر ضد تروریسم از سوی کشورهای غربی و حکومت‌های بدسابقه حامی تروریسم تاکید شد.

تداوم همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای به نتیجه رساندن ابتکارات نشست آستانه بویژه حفظ آتش بس و ایجاد مناطقه ۴ گانه کم تنش در سوریه از مباحث دیگری بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر و توافق مشترک قرار گرفت.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز طی سخنان مبسوطی با تشکر از فدراسیون روسیه برای ایجاد هماهنگی و میزبانی این نشست اظهار داشت: آزادسازی فلوجه، موصل، حلب و سایر مناطق اشغالی به معنی پایان یافتن تفکر مبتنی بر تروریسم تکفیری نبوده و باید با شناسایی و نابودسازی زمینه‌های اعتقادی و عوامل حمایت کننده آن مبارزه ریشه‌ای با جریان تروریسم را ادامه داد.

در پایان این نشست مقرر شد بررسی‌های لازم از سوی ۴ کشور به منظور دوره‌ای کردن این اجلاس با هدف افزایش هماهنگی‌ها برای مبارزه موثرتر با تروریسم تکفیری به عمل آید‌.


9123273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:دولت نتانیاهو به دلیل بحران هویت و شکست‌های پی در پی در صحنه بین المللی هر لحظه ممکن است سقوط کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاسی گفت: رقابت در تهران بین کسانی است که پایبند نظام هستند و البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» صالحی گفت: با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم شفافیت و عدالت مالیاتی که دو حلقه مفقوده سیستم مالیات‌ستانی هستند، محقق می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ائتلاف امناء گفت: شب گذشته شورای مرکزی ائتلاف امناء فهرست ۱۶ نفره خود را نهایی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: از طرح‌های عمرانی مهم پنج استان از طریق رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌ها گره گشایی شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌های آموزشی فشرده نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم، پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس در موضوعات مختلف تقنینی و نظارتی به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به درخواست وزیر خارجه استونی درباره کشتی توقیف شده و آزادی خدمه استونی توضیحاتی داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متقی فر گفت: اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری و شورای ائتاف نیروهای انقلاب است، اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است