استانی 20:32 - 29 دی 1396
استاندار لرستان:
بروجرد - استاندار لرستان بر ضرورت ورود جدی برای واگذاری خانه‌های تاریخی بروجرد به بخش خصوصی تأکید کرد.

ضرورت ورود جدی برای واگذاری خانه‌های تاریخی بروجرد به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در بازدید از خانه‌های تاریخی شهرستان بروجرد در سخنانی بابیان اینکه از قبل می‌دانستم که بروجرد چنین ویژگی‌هایی دارد اما با دیدن این خانه‌ها و آثار تاریخی اعتقاد من بیشتر شده که باید کار اساسی در این زمینه انجام دهیم اظهار داشت: امیدواریم با تأمین اعتبار و منابع لازم بتوانیم کارهای خوبی را روی این آثار انجام دهیم.

وی بابیان اینکه کار درستی که دولت شروع کرده است بحث واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی است عنوان کرد: در این رابطه چند مورد از خانه‌های تاریخی بروجرد به بخش خصوصی واگذارشده است.

استاندار لرستان با تأکید توجه ویژه‌تر در بحث واگذاری خانه‌های تاریخی بروجرد و حضور بخش خصوصی در این زمینه ادامه داد: این امر باید در راستای بهره‌برداری، نگهداری، حفاظت از خانه‌های تاریخی باید عملیاتی شود.

خادمی افزود: برخی از استان هایی که پتانسیل کمتری دارند موفقیت لازم را با واگذاری آثار تاریخی به دست آورده اند، این در حالی است که بروجرد استعداد زیادی در این حوزه داشته تا ضمن بهره برداری و استفاده پیوند خوردن این آثار با اقتصاد مردم شاهد نگه داری و حفظ این آثار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مدرسه «حجتیه» بروجرد، افزود: در گام اول باید مرمت این مدرسه را تکمیل کرده و پس از آن یک کاربری متناسب با فضای تاریخی مدرسه ترسیم کرده تا بهره وری آن را بالا برده و شاهد نگه داری مناسب آن باشیم.

استاندار لرستان اظهار داشت: در سال آینده حتما توجه ویژه ای به آثار تاریخی بروجرد خواهیم داشت، البته به اندازه نیاز منابع نداریم اما منابع محدود را تزریق خواهیم کرد.


9644473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است