استانی 18:40 - 30 فروردین 1393
سید آقایی:
اراک - خبرگزاری مهر: معاون وزیر راه و مدیر عامل راه آهن ایران گفت: توسعه و گسترش صنعت ریلی در کشور شبیه یک معادله دو طرفه است که باید با عنایت به ظرفیت های موجود در کشور و تقاضای مردم از آن استفاده شود.

توسعه صنعت ریلی کشور شبیه یک معادله دو طرفه است/ نیمی از واگن های کشور باید تعویض شوند

به گزتارش خبرنگار مهر، محسن پور سید آقایی ظهر شنبه در مراسم تحویل اولین سری واگن های مسافربری 160کیلومتر در ساعت توسط شرکت واگن پارس اراک افزود: با عنایت به اینکه عمر مفید واگن های مسافری و باری حدود 30 سال است باید اذعان داشت که نیمی از واگن های کشور باید تعویض شوند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: لذا برای تحقق این مهم و برای تامین حدود 700 واگن مسافری کشور عقد قرارداد تامین حدود نیمی از این واگن ها طی چهار سال یعنی سالی 100واگن با شرکت واگن پارس اراک صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاران در صنعت ریلی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد اظهارداشت: سالانه حدود 700 میلیون تن بار در کشور حمل می شود که سهم راه آهن از این جابه جایی تنها 32 میلیون تن است.

سید آقایی ادامه داد: ظرفیت ناوگان حمل بار شبکه راه آهن کشور در سالهای آتی به دو برابر افرایش خواهد یافت و 11 هزار واگن باری معادل 30 سال تولید شرکت واگن پارس وارد شبکه ریلی کشور خواهد شد.

سید آقایی با اشاره به نقش ارزنده و مهم صنعت ریلی در توسعه کشور ابراز کرد: صنعت ریلی یکی از بنیادی ترین صنعت های موجود در کشور است و شرکت واگن پارس هم نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.



شرکت واگن پارس اراک باید مانند گذشته از رونق اقتصادی برخوردار شود



این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت واگن پارس اراک باید مانند گذشته از رونق اقتصادی برخوردار شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم در سال جاری سعی در عقد قراردادهای متفاوتی با این شرکت برای ساخت و تامین واگن های باری و مسافری کشور داریم.



پورسید آقایی افزود: عقد قرارداد ساخت بیش از 150 دستگاه واگن باری نیز با شرکت واگن پارس اراک صورت پذیرفته است.



معاون وزیر راه و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیاز به تغییر سیاست ها و قوانین کلان در راستای گسترش فرهنگ استفاده از صنعت ریلی در کشور را از نیازهای توسعه این صنعت عنوان و ابراز کرد: برای سودآور شدن صنعت ریلی در کشور باید سخنرانی در این مورد و برنامه ریزی ها عملیاتی شوند.

در پایان این مراسم واگن های مسافری 160 کیلومتر ساخته شده در شرکت واگن پارس اراک با حضور مسئولین کشوری و استانی تحویل شرکت راه آهن بنیاد شرقی شد.  


3522461
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است