بین‌الملل 10:03 - 27 دی 1396
بر اساس نظرسنجی؛
براساس نظرسنجی جدیدی دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری 18 مارس 2018 روسیه، رئیس جمهوری کنونی این کشور احتمالا می‌تواند در دور نخست این انتخابات پیروز شود.

پوتین در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات نظرات مردمی مشخص شد،‌ اگر فرض بر این گرفته شود که انتخابات ریاست جمهوری روسیه همین یکشنبه هفته آتی برگزار شود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند با 81.1 درصد آرا در دور نخست پیروز شود و "پاول گرودینین"، کاندیدای حزب کمونیست تنها 7.6 درصد آرا را به دست می‌آورد. ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکراتیک روسیه نیز فقط می‌تواند 4.2 درصد آرا را از آن خود کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که میزان آرایی که "کسنیا سوبچاک"، از حزب ابتکار عمل مدنی، گریگوری یاولینسکی از حزب یابلوکو و بوریس تیتوف‌، رهبر حزب رشد به دست خواهند آورد، کمتر از یک درصد است.

اگر هیچ یک از کاندیداها نتوانند بیش از نیمی از آرا را به دست بیاورند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

براساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد که اکثریت روس‌ها پای صندوق‌های رای می‌روند به طوری که 67 درصد گفتند که تمایل دارند رای بدهند و 15 درصد هم گفتند که یا تصمیمی برای رای دادن ندارند یا نمی‌خواهند رای بدهند. همچنین سه درصد هم گفتند که به طور قطع رای نمی‌دهند.

حزب کمونیست و حزب لیبرال دموکراتیک نتایج این نظرسنجی را به چالش کشیده و گفتند که به نظرسنجی‌های خودشان بیشتر اعتماد دارند. نظرسنجی تلفنی حزب کمونیست نشان داد که 10 درصد از افرادی که به صورت قاطع پای صندوق‌های رای می‌روند، به پاول گرودینین، رهبر این حزب رای می‌دهند که برای نخستین بار است برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید می‌شود.

لیبرال دموکرات‌ها نیز بیشتر به ژیرینوفسکی اعتماد دارند که در پرونده خود پنج بار نامزدی ریاست جمهوری را دارد اما هرگز بیش از 10 درصد رای به دست نیاورده است.

رئیس مقر انتخاباتی لیبرال دموکرات‌ها گفت: ما نتایج خود را به دست آورده و براساس آن می‌گوییم که کاندیدای ما نه تنها فرصت ورود به دور دوم انتخابات را دارد بلکه پیروز هم می‌شود.

این نظرسنجی‌ها در حالی صورت گرفته که بیش از یک میلیون امضا در حمایت یا کاندید شدن پوتین در انتخابات 18 مارس سال جاری میلادی جمع شده است. با وجود اینکه برای این منظور تنها 300 هزار امضا نیاز است اما گروه پوتین به دنبال جمع آوری امضاهای بیشتر است.

انتهای پیام


9641501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعطیلی فعالیت شبکه الجزیره قطر در فلسطین اشغالی نقض آشکار آزادی عقیده و بیان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعطیلی فعالیت شبکه الجزیره قطر در فلسطین اشغالی نقض آشکار آزادی عقیده و بیان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که معترضان اسرائیلی که خواستار برقراری آتش بس و مبادله اسرا با حماس هستند، تظاهرات سکوت برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند: وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره در گزارشی چشم‌انداز انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا و رقابت «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» متاثر از بحران‌ها و چالش‌های بسیار توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با مسکو آماده نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی نوشته است فرانسه پیش‌تر اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی عراق بامداد دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه هوایی نظامیان صهیونیست در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب غزه را بسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع صهیونیستی اعلام کردند وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس در غزه موافق است و از نتانیاهو نیز خواسته است آن قبول کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است