استانی 08:20 - 27 فروردین 1393
منصوری خبر داد:
اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر استان مرکزی سال گذشته 5 هزار و 200 تن گوشت قرمز تولید کردند.

تولید بیش از 5 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان مرکزی

 منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حدود 20 درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر تولید می شود که این قشر نقش مهمی در تامین محصولات پروتئینی دارند.

وی همچنین از تولید 2هزار و 650 تن شیر خام، هزار و 200 تن انواع فراورده های لبنی، بافت سه هزارمورد سبد و 500 متر مربع فرش و قالیچه در این مدت توسط عشایر خبر داد.

منصوری مجموع تولیدات عشایر استان را سالانه بیش از 30 هزار تن اعلام کردو افزود: بخشی از این تولیدات در استان مصرف و مابقی به استانهای همجوار ارسال می شود.

سرپرست اداره امور عشایر استان در ادامه از اختصاص پنج میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار عمرانی در قالب چهار طرح برق رسانی، ترویج و مشارکت مردمی، ارائه خدمات پیشتیبانی و خشکسالی به عشایر استان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار نیز برای خرید علوفه و آّبرسانی سیار سال گذشته به عشایر اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان شامل هشت ایل شاهسون، منان، سنگسر، زند،  کله کوهی، عرب خراسانی، کردکلهر و ایل ذلکی که 90 درصد آن در شهرستان ساوه و زرندیه و مابقی در شهرستانهای دلیجان و خمین ساکن هستند.


3492542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است