استانی 22:58 - 12 بهمن 1393
امشب
یادواره 240 شهید نامدار و هشت شهید جاویدالاثر شهرستان آبیک با حضور وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

یادواره 240 شهید نامدار و 8 شهید جاویدالأثر آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عصر امروز یادواره 240 شهید نامدار و 13 شهید جاویدالأثر و گمنام شهرستان آبیک با حضور وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک، جمعی از مسئولان شهرستان آبیک و خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم شهرستان آبیک در مسجد ولی‌ عصر (عج) شهر آبیک برگزار شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس هفت شهر عشق را طی کردند و از تعلقات دنیوی دل بریدند و به تمام کارهای خود رنگ الهی بخشیدند.

سید محمد حسینی افزود: شهدا به دنبال نام و نشان و تعلقات نبودند و در فرمایشی از امام خمینی (ره) آمده است که شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است و زهاد و عرفا تلاش می‌کردند به مراتب عالی دست یابند ولی شهدا با شهادت به این مقام و مراتب دست یافتند.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس نیز شهدای کمی نداشته‌ایم که می‌توان به شهادت شهدای ترور مانند سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهدای هسته‌ای اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار شرکت‌کننده در یادواره شهدا، مطالبی بیان کرد.

در این مراسم یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به خاطره‌گویی از شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و یکی از مداحان نیز در رثای شهدا مداحی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از 240 شهید شهرستان آبیک، 18 شهید دانش‌آموز، 9 شهید معلم، 31 شهید کارگر، چهار شهید کارمند، 95 شهید بسیجی، دو شهید دانشجو، 9 شهید کسبه، 25 شهید کشاورز، 85 شهید سرباز، دو شهید روحانی و مابقی از نیروهای نظامی هستند و این شهرستان دارای هشت شهید جاویدالاثر نیز است که خانواده‌هایشان سال‌ها است چشم انتظار فرزندانشان هستند.

گفتنی است، پنج شهید گمنام در شهرستان آبیک داریم که از این تعداد، سه شهید گمنام در پادگان جوادنیا و دو شهید گمنام در بوستان شهید رجایی شهر آبیک آرمیده‌اند.

انتهای پیام/77006/ذ30


5753663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است