اجتماعی 09:41 - 18 فروردین 1400

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز چهارشنبه - هجدهم فروردین - با میانگین ۹۲ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است، به وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شاخص هوا در خیابان استانداری با میانگین ۱۱۶، خیابان‌های باهنر و ورزشگاه با میانگین ۱۱۹، خیابان رودکی با میانگین ۱۱۴ و میدان فیض با میانگین ۱۴۲ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ادامه داد: شاخص‌های کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه میدان احمدآباد با میانگین ۸۵، خیابان رهنان با میانگین ۹۹ و خیابان میرزا طاهر با میانگین ۵۸ سالم است ضمن اینکه شاخص‌ها در دو ایستگاه خیابان پروین و کردآباد به ترتیب با میانگین ساعتی ۱۶۸ و ۱۹۰ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

صادقیان با اشاره به کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان نیز، گفت: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۱۱۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هوای سگزی با میانگین ۱۷۲ ناسالم برای عموم است؛ همچنین شاخص‌های هوای مبارکه با میانگین ۹۲ از وضعیت قابل قبول هوا در این شهرستان حکایت دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


11014821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از الحاق ناوگان لجستیکی و تجهیزات جدید امداد و نجات به مراکز استان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از الحاق ناوگان لجستیکی و تجهیزات جدید این جمعیت به مراکز استان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سقوط یک کارگر طی جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: با وجود تلاش آتش‌نشانی هنوز کارگر مفقود پیدا نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو در کرمانشاه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۳ جزئیات جدیدی از سه طبقه کردن میدان ونک اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرائم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۶۳ درصدی میزان مشارکت‌های نقدی مردم در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که در خصوص پارک لاله اطلاع‌رسانی درست کند و حصار‌های ایجاد شده را بردارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است