استانی 19:50 - 10 اسفند 1393
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز:
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از ایجاد مجموعه حیات وحش با منظر هوایی در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد.

مجموعه حیات وحش در تفرجگاه عینالی تبریز ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مسعود برزگر جلالی با بیان اینکه تفرجگاه عینالی می‌تواند به یکی از پایگاه‌های گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) استان تبدیل شود، گفت: تفرجگاه عینالی از استعدادهای فروانی برخوردار است و مناطق بکر و طبیعی مستعدی نیز جهت ایجاد پارک‌های حیات وحش، باغ پرندگان، برکه و پرورش آبزیان دارد.

وی افزود: ویژگی‌های جامعه صنعتی سبب شده است بسیاری از مردم به سوی تفرجگاه‌های طبیعی و دور از شهرها روی آورند. وجود ارتفاعات، دره‌ها با خصوصیات توپوگرافی خاص کوهستان عینالی، بستر مناسب برای ایجاد زیستگاه‌های متنوع حیات وحش و اجتماعات گیاهی و جانوری را دارا است و با مطالعات جامع در این زمینه می توان علاوه بر حفظ گونه‌های گیاهی و مرتعی و توسعه حیات وحش به رونق گردشگری در این منطقه نیز افزود.

برزگر جلالی گفت: ایجاد مجموعه حیات وحش علاوه بر افزودن جذابیت تفرجگاه عینالی موجب می‌شود شهروندان عزیز با کمترین هزینه و پیمودن کمترین مسافت به تماشای حیات وحش طبیعی و سپری کردن اوقات فراغت بپردازند. مکانی که برای اجرای فاز اول این طرح در نظر گرفته شده در مسیر حرکت تله کابین است همشهریان و میهمانان عزیز خواهند توانست با انتخاب مسیر هوایی این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های مدیرکل و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: چندین جلسه برای بررسی طرح ایجاد مجموعه حیات وحش با مدیرکل، معاونین و کارشناسان محترم اداره کل محیط زیست استان برگزار گردیده و بازدیدهای میدانی از منطقه، همچنین بازدید از سایت‌های مشابه در استان بعمل آمده است.

برزگر جلالی گفت: خوشبختانه کلیات طرح مورد تأیید قرار گرفته و مقرر شده در زمینه مطالعه، مشاوره و تسهیل امور اداری برای دریافت مجوزهای لازم با این سازمان مساعدت و همکاری لازم را به عمل آورند.


5952310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است