فرهنگی‌هنری 17:13 - 17 مهر 1398

آیین سپاس از تلاشگران جشنواره کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آیین تجلیل از تلاشگران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه روز جهانی کودک در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، گفت: در عرصه فرهنگ و هنر ایران، نهادهای مختلفی با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز جهانی کودکان را گرامی می‌دارند و اصفهان به عنوان پایگاه سینمای کودک و میزبان اصلی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان فعالیت‌های ارزشمندی را برای گردهمایی فیلمسازان در عرصه ملی و بین‌المللی انجام داده است.

وی بیان کرد: هر سال شاهد حضور پر شورتر فیلمسازان در جشنواره بوده‌ایم و امید داریم در دوره‌های بعدی جشنواره، فیلمسازان کودک و نوجوان حضور فعال‌تر داشته و فیلم‌های بیشتری برای کودکان ایران و جهان بسازند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه امسال، خبرنگاران نوجوان مهارت، جسارت و سواد رسانه‌ای خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: بدون شک این سرمایه برای جشنواره باقی می ماند و اثرات خود را در سال‌های آینده نشان خواهد داد. برای هنرمندان صاحب اثر در جشنواره، نوع پرسش‌ها، سطح سواد و دانش خبرنگاران نوجوان، جالب و قابل تقدیر بود و این سرمایه ای ارزشمند برای جشنواره کودک است.

وی با اشاره به حضور فعال خبرنگاران نوجوان، در جشنواره امسال تصریح کرد: خبرنگاران نوجوان با حضور پویای خود در نشست رسانه ای فیلم‌ها، سوالاتی را مطرح می‌کردند که نشان دهنده سواد سینمایی و اطلاعات بالای آن ها داشت و این تلاش ها جای تقدیر دارد.

تابش با اشاره به آمار بالای اعضای باشگاه مخاطبان نسبت به سال قبل، گفت: در باشگاه داوطلبان جشنواره امسال رکورد جدیدی ثبت شد که نشان از استقبال نیروهای داوطلب برای همکاری در بخش های مختلف جشنواره فیلم کودک دارد.

وی تاکید کرد: همکاران ما در دبیرخانه جشنواره با اعتقاد راسخ به زمینه سازی حضور توانخوهان در جشنواره، تلاش کردند تا تعداد افراد دارای معلولیت، با هماهنگی انجمن‌ها و سمن‌های توانخواهان برای اولین بار از تماشای فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

تابش حضور کودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان در جشنواره را یک سرمایه دانست و گفت: جذب حداکثری مخاطبان جشنواره امسال دستاوردی ارزشمند برای برگزار کنندگان این رویداد است و به یاری خدا و همت مسئولان شهری اصفهان و هنرمندان، ستاد و دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال خواهد بود.

همچنین قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک را تبریک می گویم. مجموع تلاش هایی که برای برگزاری سی و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انجام شد، منجر به برپایی یک جشنواره ارزشمند در اصفهان شد.

وی افزود: غیر از تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران اجرایی این جشنواره در هر سطح و هر جایگاه، تشکر اصلی را از مخاطبان جشنواره، شهروندان و کسانی دارم که به سینماها آمدند و به جشنواره رونق دادند. بدون حضور آن ها این جشنواره معنا نداشت.

نوروزی با اشاره به سرمایه های انسانی این جشنواره توضیح داد: در این جشنواره کسانی بودند که بدون هیچ چشم داشتی به یاری ما آمدند و در قالب باشگاه مخاطبان جشنواره، کار را به پیش بردند. از اعضای این باشگاه هم تشکری ویژه دارم.

وی ادامه داد: اصفهان شهر دوستدار کودک است و تلاش می کند هر چه بهتر و بیشتر به شاخصه های شهر دوستدار کودک نزدیک شود. همه باید به تحقق این شاخصه ها کمک کنیم. همه دستگاه ها و همه شهروندان باید کمک کنند. چراکه اگر شهری دوستدار کودک باشد، یقینا برای همه اقشار و شهروندانش، ایمن و آرام و با نشاط و زیست پذیر است.

ایمان حجتی، مدیر اجرایی این جشنواره با اشاره به راه اندازی مرکز اسناد جشنواره برای اولین بار، گفت: اسناد این جشنواره سی و دو ساله، هویت این جشنواره است. از همین جا از همه افراد می خواهم در این راه به ما کمک کنند و اسناد و آرشیو خود را در اختیار مرکز اسناد جشنواره قرار داده و ما را در تکمیل آن راهنمایی کنند.

در پایان این مراسم از مدیران و اعضای کمیته های مختلف، دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره تقدیر شد.

همچنین پژمان بازغی و محمد سلوکی، مجری های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از طریق پیام ویدیویی با دست اندرکاران جشنواره صحبت و از عوامل جشنواره و مردم اصفهان تشکر کردند.

آیین سپاس از دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره، پس از هفت سال برگزار شد.


10262225
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است