فرهنگی‌هنری 10:34 - 04 آبان 1397

قرار موسیقایی «مأوا» در عمود ۹۷۵/ نماهنگ «خیرالاحباب» اجرا می‌شود

احسان خداپرست قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا» که این روزها در مسیر پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلا حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: مرکز موسیقی «مأوا» بنا به سنت چند سال اخیر خود که در مسیر پیاده روی زائران حسینی برنامه هایی را اجرا می کند در ایام سوگواری اربعین حسینی امسال نیز اجرای «نوا نمایش سفیر آفتاب» را برای زائران عزیز در نظر گرفته که این برنامه در سال جاری در عمود ۹۷۵ مسیر شهر نجف به سمت کربلا اجرا می شود و طی آن گروه های سرود هر بیست دقیقه یک بار این اثر را اجرا می کنند که بر اساس آمار به دست آمده در هر اجرا بیش از ۸۰۰ نفر از برنامه ها دیدن می کنند.

قائم مقام مرکز موسیقی «مأوا» درباره این قطعه توضیح داد: این «نوا نمایش» ترکیبی از اجرای سرود و هنرهای نمایشی است که با محوریت مقاومت و دفاع از مرزهای اعتقادی و میهنی، اهمیت زیارت اباعبدالله و سرودهایی که به شرح ماجرای عاشورا می پردازد به زبان های عربی و فارسی اجرا می شود.  گرو هایی که به اجرای این «نوانمایش» می پردازنند طی فراخوانی که با عنوان «سرود نذری» منتشر شده بود به اجرای برنامه در ایام پیاده روی اربعین دعوت شده اند. در این فراخوان از گروه های سرود حاضر در پیاده روی اربعین در مسیر نجف - کربلا دعوت شده بود تا از ظرفیت های مجموعه «مأوا » در عمود ۹۷۵ برای اجرای سرود استفاده کنند.

وی افزود: اقدام دیگری که در اربعین امسال انجام دادیم اجرای زنده نماهنگ «خیر الاحباب» در کنار موکب هایی است که توسط مردم عراق برای زائران تدارک دیده شده است. این نماهنگ که به زبان عربی خوانده شده به نوعی قدردانی از موکب داران عراقی است که طی مدت پیاده روی اربعین از زائران پذیرایی می کنند.

خداپرست در پایان صحبت هایش بیان کرد: خوشبختانه از زمانی که این نماهنگ توسط گروه های سرود در بیش از ۳۰ موکب اجرا شده با استقبال موکب داران مواجه شده و این عزیزان عکس العمل های بسیار زیبایی از خود نشان می دهند که برای ما هم جالب توجه بود به طوری که بسیاری از این عزیزان وقتی این قطعه ها را می شنیدند اشک شوق ریخته و شعار وحدت سر می دادند.


9954954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «انتخابات در جبهه» امشب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ضبط فصل نوزدهم مسابقه «یک دو صدا» با یادمان شاعر فقید اهل بیت (ع) زنده یاد «حبیب الله چایچیان (حسان)» آغاز شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی رسانه‌های ایران بنا به درخواست اصحاب رسانه، مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره این جشنواره را تا ۱۷ تیرماه تمدید کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انصاری گفت: «انتخاب ایران» با پخش گزارشات مردمی، سعی دارد مردم را درگیر کند تا به انتخاب خردمندانه بدون جهت گیری از جانب ما برسند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور امشب در برنامه تهران ۲۰ به تبیین نحوه تبلیغات دو نامزد راه‌یافته به دور دوم می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون با تأیید شورای نگهبان جزئیاتی از مناظره اول و دوم را به همراه نتیجه قرعه‌کشی اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یوسف تیموری گاهی در برنامه‌های مختلف با یوسف صیادی شوخی می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه ۳۶۰ به مقوله سریال‌های ترکیه‌ای پرداخت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» طرح تابستانه اکران فیلم ویژه مناطق محروم و کم برخوردار در ۱۶ استان کشور با عنوان «شهید رئیسی» کلید خورد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارشاد گفت: با نگاه خاص دولت شهید رئیسی و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است