استانی 18:16 - 11 اسفند 1393
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: ضرورت دارد تا نظام تعلیم و تربیت به ویژه در برهه کنونی به پرورش بیش از آموزش توجه کند.

نظام تعلیم و تربیت به پرورش بیش از آموزش توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در نشستی با شماری از فرهنگیان به مناسبت هفته تربیت اسلامی، با بیان اینکه معلمان باید با عمل خود دانش‌آموزان را به بهترین روش تربیت کنند، اظهار کرد: تربیت زبانی تأثیر کمتری نسبت به تربیت عملی دارد و اگر دانش‌آموزان به‌صورت عملی تربیت شوند، نکات مثبتی دربرخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر یک دانش‌آموز به‌صورت عملی تربیت شود بهتر از هر نوع تربیتی، این آموزه‌ها در او نهادینه خواهد شد و تأثیرگذاری بیشتری نیز دارد، ادامه داد: اگر معلمان بتوانند دانش‌آموزان را به خوبی تربیت کنند، از پاداش معنوی برخوردار خواهند شد؛ چرا که با این کار در واقع جامعه را اصلاح ‌کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: روح اصلی آموزش ‌و پرورش، پرورش است و باید به این بعد بیشتر از بعد آموزشی توجه شود تا جامعه پیشرفت کند و به سمت اصلاح جامعه برویم.

شاهچراغی با اشاره به روز امور تربیتی تصریح کرد: آموزش ‌و پرورش با تقدیم شهدای بسیار زیاد به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده همواره مدرسه‌ای برای تربیت انسان‌های صالح و مؤمن است و این موضوع نعمت بزرگی برای همه مردم محسوب می‌شود که یک چنین مدرسه بزرگ انسان‌سازی در کشور وجود دارد.

وی گفت: آموزش ‌و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تمام جامعه را اصلاح کند و باید مردم و مسئولان نیز به این سازمان کمک کنند تا به ایران اسلامی واقعی با تربیت اسلامی و ایرانی برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد: دولت یازدهم نیز باید در خصوص تربیت دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌ریزی داشته باشد و در این زمینه توجه بیشتری کند.

شاهچراغی ادامه ‌داد: دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران در این بخش سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا با ضربه زدن به تربیت دانش‌آموزان ایران، زمینه نقشه‌های شیطانی خود را فراهم کنند و باید به مقابله با این نقشه‌ها بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران هستند و اگر تربیت آن‌ها درست باشد، در واقع آینده ایران را به خوبی ساختیم و باید در این راستا همه با یکدیگر و همدلی تلاش کنیم.


5960115
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است