علمی فناوری 17:13 - 07 آذر 1400
وزیر علوم در افتتاحیه "طرح جامع راه مهندسی" بسیج دانشجویی:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط آنلاین با شرکت‌کنندگان همایش «طرح جامع راه مهندسی» سازمان بسیج دانشجویی گفت: در عین اینکه انجام تحقیقات کاربردی برای رفع نیازهای موجود جامعه ضرورت دارد؛ توجه به تحقیقات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش هم برای کشور مهم است.

توجه به تحقیقات بنیادی در کنار تحقیقات کاربردی امری ضروری است

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان کشور به ویژه دانشجویان بسیجی، گفت: هر فردی که برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کند و از شنیدن اخبار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف خوشحال شود، بسیجی است.

وی با اشاره به اهتمام جدی وزارت علوم به انجام پژوهش‌های کاربردی برای رفع نیازهای جامعه، گفت: وزارت علوم در همین راستا، معاونت فناوری و نوآوری را احیا کرد و سامانه "نام" هم برای دریافت نیازهای کشور و ارائه راهکارهای علمی تا پایان سال نهایی می‌شود.

دکتر زلفی‌گل تاکید کرد: نباید توجه به پژوهش‌های کاربردی ما را از پژوهش‌های علوم انسانی و علوم پایه غافل کند، زیرا تولید علم و انتشار مقالات علمی بیشتر در پژوهش‌های بنیادی است و این اقدام است که ایران را از نظر تولید علم در منطقه به جایگاه نخست می‌رساند و در سطح جهان هم در بسیاری از رشته‌ها مانند نانو فناوری، بایو فناوری و علوم هسته‌ای جایگاه ممتاز داریم.

وی اظهار کرد: ممکن است دغدغه‌های علمی دانشمندان و پژوهش‌های آنان در کوتاه مدت به فناوری و اختراع و یا راهکار حل مشکلات منتهی نشود، ولی در چند سال آتی مشکل مهمی را حل کند یا به یک محصول دانش‌بنیان تبدیل شود.

وزیر علوم با قدردانی از مسئولان سازمان بسیج دانشجویی برای تدوین طرح "مسیر راه مهندسی" برای آشنایی دانشجویان رشته‌های مهندسی با حوزه کاری مرتبط و نیازهای کشور در این رشته‌ها، گفت: وزارت علوم تا پایان سال سامانه" نان" را در کشور راه اندازی می کند تا تمام نیازهای کشور در این سامانه بارگذاری شده، به مسئله پژوهشی و علمی تبدیل شود و در اختیار متخصصان برای ارائه راهکار قرار گیرد.

دکتر زلفی گل با اشاره به اینکه در برنامه تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی در هنگام کسب رای اعتماد به توجه به حوزه فناوری اشاره کرده است، گفت: از دانشجویان بسیجی می خواهم این برنامه را مطالعه کنند و در آینده، تحقق آن را از من و مسئولان وزارت علوم مطالبه کنند.

وزیر علوم در پایان از تلاش های بسیج دانشجویی برای رشد علمی کشور که در قالب جهاد علمی صورت می گیرد؛ قدردانی کرد و بر همکاری وزارت علوم و دانشگاه‌ها با این نهاد انقلابی تاکید کرد.

به نقل از وزارت علوم، "طرح جامع راه مهندسی" توسط سازمان بسیج دانشجویی و در راستای آشنایی دانشجویان نوورود رشته‌های مهندسی با بازار کار و نیازهای کشور در زمینه مهندسی برگزار می شود و در اولین دوره آن که سال گذشته برگزار شد، 10 هزار دانشجو از ۶۰۰ دانشگاه در دوره‌های مجازی این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام


11340933
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است