بین‌الملل 07:58 - 15 اسفند 1393
تهران - ایرنا - در گفت وگو با سی ان ان: ظریف: برخی صلح را تهدید موجودیتی می دانند؛توافق به شرط دوری از مسیر تقابل نزدیک است / نوبخت: دولت سال آینده 38 هزار تن را استخدام می کند/ پرونده مذاکرات مونترو بسته شد؛ پایان نشست ایران و 1+5/ فرمانده نیروی زمینی ارتش: باید متناسب با تحریم ها و تهدیدها ظرفیت افزایی کرد/ وزیر دفاع آمریکا: ایران بدون سلاح هسته ای هم در منطقه از قدرت گسترده ای برخوردار است/ نیروهای نظامی عراق منطقه ای در تکریت را آزاد کردند/ بشار اسد: غربی ها اراده ای برای مبارزه با تروریسم ندارند/ فرمانده کل جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید/ دومین محموله کمک های ایران وارد یمن شد/ از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی



**********



** تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با شبکه خبری «سی ان ان» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی صلح و ثبات را تهدیدی علیه موجودیت خود می داند، تاکید کرد: جنجال سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاثیری بر مذاکرات نداشته است.



** تهران - ایرنا - مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 و دیدارهای دو جانبه ایران و روسیه و چین پایان یافت و به این ترتیب پرونده مذاکرات مونترو بسته شد.



** یزد - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: هم اکنون یکهزار و 700 تشکل مردم نهاد در حوزه بانوان در سطح کشور فعال هستند .



** یزد - ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز گفت: خام فروشی ذخایر گرانقدر معادن با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و باید با فرآوری و فروش آنها به رونق اقتصادی و اشتغال کمک کرد.



** شیراز - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: دو نفر از اشرار که در چند ماه اخیر در منطقه ماهور گرکانی در حد فاصل بین استان بوشهر و فارس اقدام به ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و عشایر این منطقه می کردند در درگیری با ماموران نیروی انتظامی فارس به هلاکت رسیدند.



** زاهدان- ایرنا - مشاور وزیر دفاع گفت: از نسل جوان امروز انتظار داریم با تصمیم گیری های سازنده کشور را با موفقیت از گذرگاه جنگ اقتصادی عبور دهند



** شیراز- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت :از آنجا که نیروهای مسلح در خط مقدم تحریم ها و تهدیدها قرار دارند باید متناسب با این تهدیدها به ایجاد ظرفیت های لازم بپردازند



** بندرعباس- ایرنا- زلزله ای به شدت سه و هفت دهم ریشتر ،منطقه فین در 47 کیلومتری شمال بندرعباس را لرزاند.



** تهران- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، دولت سال آینده 38 هزار تن را استخدام می کند.



** اهواز- ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش را جلوگیری از اتحاد مسلمانان به ویژه کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان عنوان کرد و گفت: اسرائیل از اتحاد مسلمانان در هراس است.



** بندرعباس- ایرنا- زلزله پنج و دو دهم ریشتری فاریاب در استان کرمان،بندرعباس مرکز استان هرمزگان را نیز لرزاند.







اخبارخارجی



**********



** تهران - ایرنا - رییس جمهوری سوریه، غربی ها را فاقد هرگونه اراده ای برای مبارزه با ترویسم دانست و گفت: نظام بین الملل که شورای امنیت و سازمان ملل متحد نماینده آن هستند و باید مشکلات را حل و از استقلال کشور ها دفاع و از بروز جنگ جلوگیری کنند، در انجام وظایفشان شکست خورده اند.



** تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه از تشدید حملات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در شهر راهبردی حلب خبر داد.



** تهران- ایرنا- معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه شب گفت که شمار زیادی از سربازان روسیه در درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند.



** تهران- ایرنا- مدیر اندیشکده آمریکایی «انجمن کنترل تسلیحات» (ACA) با خیالپردازانه خواندن موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته ای، تصریح کرد که برچیدن توانایی هسته ایران غیرممکن و مذاکرات گروه 1+5 با ایران فرصتی تاریخی برای رسیدن به توافق فراگیر هسته ای است.



** تهران -ایرنا - وزارت کشور عراق از آزادسازی منطقه ای در شهر تکریت و تلفات سنگین عناصر تروریستی داعش خبر داد.



** تهران - ایرنا - یک فروند هواپیمای شرکت «دلتا ایرلاینز» آمریکا روز پنجشنبه بر اثر بارش برف از باند فرودگاهی در نیویورک خارج شد که بر اثر این سانحه 24 نفر مجروح شدند.



** مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و متیو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در مسکو دیدار کرده و دو طرف بر لزوم اجرای کامل توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کردند.



** نیویورک- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به نگرانی سناتورهای آمریکایی درمورد خطرات ایران هسته ای تاکید کرد که ایران حتی بدون سلاح هسته ای نیز در منطقه خاورمیانه از قدرت و نفوذ گسترده ای برخوردار است.



** تهران- ایرنا- منابع خبری از هلاکت ابوهمام الشامی فرمانده کل گروه تروریستی جبهه النصره و چند فرمانده دیگر این گروه خبر دادند.



** بلگراد- ایرنا- نهادهای قضایی در امور اعمال جنایی در کوزوو پس از گذشته حدود یک سال محاکمه 135 نفر را که به اقدامات تروریستی و شرکت در درگیری های مسلحانه در عراق و سوریه مظنون هستند، شروع کردند.



** مسکو - ایرنا- نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه ، آمریکا را متهم کرد که با تحریم روسیه برای سرنگونی حکومت این کشور برنامه ریزی کرده بود.



** اربیل- ایرنا- حملات ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی برای کنترل تکریت مرکز استان صلاح الدین، سبب ایجاد پس لرزه های شدید در گروه تکفیری داعش شده است.



** تهران - ایرنا - رسانه ها از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین به توقف همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر دادند.



** تهران -ایرنا - یک صهیونیست پنجشنبه شب در مرکز شهر بئرالسبع در جنوب سرزمین های اشغالی با چاقو مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد.



** تهران -ایرنا- دومین محموله کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی صنعاء پایتخت یمن شد.



** تهران - ایرنا - گروه تروریستی داعش آثار باستانی شهر تاریخی نمرود (متعلق به دوره آشوری) در شمال عراق را تخریب کرد.



** بغداد- ایرنا- نیروهای مردمی عراق در مناطق مختلف نبرد با داعش، انبارهای مواد غذایی از این گروه تروریستی کشف کردند که آرم کشور عربستان روی آنها بود؛ عراقی ها پیش از این برخی کشورهای منطقه را متهم کرده بودند که نیازهای تسلیحاتی، غذایی داعش و سایر گروه تروریستی را تامین می کنند.



** تهران - ایرنا- پایگاه اینترنتی یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنا که اعلام کرده بود طرح توافق هسته ای با ایران را سه شنبه هفته آینده در کنگره به بحث خواهد گذاشت، به دلیل مخالفت نمایندگان دموکرات، زمان آن را به تعویق انداخت.



** نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نداشتن آمار دقیق آوارگان عراقی در شهر سامرا اشاره و اعلام کرد که نخستین کاروان کمک های انسانی این نهاد روز پنجشنبه وارد شهر سامرا شده است.



** مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را از حمله احتمالی و بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه برحذر داشت.



** کوالالامپور – ایرنا – پلیس میانمار با سرکوب حرکت دانشجویان این کشور در اعتراض به قوانین آموزشی دستکم 15 نفر را بازداشت کرد.



** تهران- ایرنا- فرستاده سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نقشی کلیدی در راه حل سیاسی بحران سوریه دارد.



ایرانم **1004**3404

انتهای پیام /*


5983348
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک نماینده دولت فرانسه گفت بخش هایی از منطقه کالدونیای جدید از کنترل دولت خارج شده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد که ارتش یمن عصر دیروز یک فروند پهپاد آمریکایی را در حالی که در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی استان مأرب بود، سرنگون کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم پس از شنیده شدن صدای تیراندازی، توسط پلیس سوئد بسته شد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان پارلمان عراق پس از شکل گیری ائتلاف ها و آرایش های جدید سیاسی، مصمم هستند در نشست روز شنبه خود به بن بست و خلأ ریاست این نهاد قانونگذاری پایان دهند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان مکان جدید سفارت این کشور در تهران مشخص شده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حماس در واکنش به اقدام آمریکا در افتتاح اسکله در سواحل غزه تاکید کرد که مقاومت با حضور هر نیروی نظامی خارجی در سرزمین فلسطین مخالف است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» حزب الله لبنان تصاویری از عملیات پهپادی به پایگاه «المطله» ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» 13 وزیر خارجه کشورهای جهان، عمدتا غربی طی نامه ای به یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به شهر رفح هشدار دادند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» منابع محلی در مرکز افغانستان اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در ولایت بامیان چهار گردشگر خارجی احتمالا آمریکایی یا روسی کشته شده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» فیلم لحظه موفقیت نیروهای مسلح یمن در سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته اشغالگران آمریکایی در آسمان یمن منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است