سیاسی 20:02 - 10 اسفند 1393
عزیمت ظریف به سوییس، فردا
وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فردا (دوشنبه) به ژنو می‌رود و معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا هم در مونترو به رایزنی خواهند پرداخت.

گروه هسته‌ای، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فردا (دوشنبه) به ژنو می‌رود و معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا هم در مونترو به رایزنی خواهند پرداخت.



به گزارش بولتن نیوز،
محمد جواد ظریف فردا صبح در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور یافته و در بخش عالیرتبه شورای حقوق بشر سخنرانی خواهد کرد.

ظریف  در حاشیه این نشست هم  با وزیران خارجه هلند، روسیه و کمیساریای عالی حقوق بشر گفت‌ و گو می‌ کند.

قرار است تیم مذاکره کننده هسته ای نیز همراه  ظریف به ژنو برود و پس از سخنرانی و ملاقات های وی  از آنجا راهی مونترو شوند.
 
مونترو محل مذاکرات هسته ای است و مذاکره کنندگان ایرانی تا پایان هفته، ملاقات های جامع  دو و چند جانبه با اعضای کشورهای 1+5 خواهند داشت.
 
در همین حال نیز معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا ظهر فردا در مونترو به مذاکره خواهند نشست.
 
 وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود درباره مذاکرات هسته‌ ای گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ ای در زمینه فنی شده است، اما اختلاف نظر‌ات ها در رابطه با هسته‌ای و تحریم‌ها باقی است. بارها اعلام کرد‌ه‌ایم که تحریم‌ها برای رسیدن به هیچ هدفی مفید نبوده آمریکا و کشورهای غربی باید بدانند تحریم‌ها تنها مانعی هستند برای رسیدن به تفاهم و اگر این موضوع رفع شود، ما به تفاهم نزدیک شده‌ایم. همچنین باید در مورد کلیه موضوعات توافق کنیم تا در نهایت به یک توافق برسیم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: باید درباره  همه زمینه‌ها توافق شود، اما در هفته‌های گذشته پیشرفت‌هایی داشتیم که در این هفته هم درباره تحریم‌ها به پیشرفت‌هایی نائل خواهیم شد و به توافق جامع دارای  قابلیت اجرایی برسیم.
 
 علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دور از رایزنی‌ها در مونترو سوئیس حضور دارد.
ظریف به ژنو می‌رود خبرگزاری فرهنگ

5952362
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌های آموزشی فشرده نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم، پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس در موضوعات مختلف تقنینی و نظارتی به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به درخواست وزیر خارجه استونی درباره کشتی توقیف شده و آزادی خدمه استونی توضیحاتی داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متقی فر گفت: اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری و شورای ائتاف نیروهای انقلاب است، اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.  
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملکرد رسانه‌های نظام سلطه گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم برای دفاع از امنیت و منافع ملی نقش آفرینی کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است